אודיוקודס רכשה מג'ורג' סורוס אג"ח להמרה בכ-70 מיליון דולר

בהתאם ללוח הזמנים הצפוי, אודיוקודס רכשה בחזרה במחיר מלא את האג"ח להמרה שהנפיקה ב-2004

אודיוקודס מסיימת את סאגת האג"ח להמרה שלה, ומשפרת משמעותית את מבנה החוב. בהתאם ללוח הזמנים הצפוי, פדתה אודיוקודס במחיר מלא את האג"ח להמרה שהנפיקה לפני חמש שנים. רובו ככולו של החוב היה בידי קרנות של המיליארדר ג'ורג' סורוס, ואודיוקודס רכשה ממנו בחזרה את האג"ח תמורת סכום של כ-70 מיליון דולר.

מדיווח שהעביר סורוס ל-SEC (רשות ניירות ערך של ארה"ב), עולה שאחזקתו באג"ח להמרה של אודיוקודס ירדה ל-0%. בסוף השנה שעברה החזיקו הקרנות של סורוס באג"ח הניתנות להמרה ל-3.7 מיליון מניות אודיוקודס, שהיוו כ-8.5% מהון המניות של החברה.

אודיוקודס, בניהולו של שבתאי אדלרסברג, מספקת פתרונות ומוצרים להעברת קול על גבי הרשת (VoIP). החברה גייסה בנובמבר 2004 סכום של 125 מיליון דולר בהנפקת האג"ח להמרה, אשר נושאות ריבית של 2% ומיועדות לפדיון בשנת 2024. שער ההמרה של האג"ח היה 18.7 דולר למניה, בעוד שמניית אודיוקודס נסחרה בחודשים האחרונים במחיר של 1-3 דולר.

למחזיקי האג"ח ניתנה האפשרות לדרוש מהחברה להמיר את האג"ח למניות או לרכוש אותן מהם במחיר מלא, בנובמבר 2009, 2014 ו-2019, וכעת הגיע המועד בו נדרשה אודיוקודס לעשות זאת.

בקופתה של אודיוקודס היו בסוף הרבעון השלישי 116.4 מיליון דולר, כך שלאחר רכישת האג"ח להמרה יישאר בקופת החברה סכום של למעלה מ-40 מיליון דולר. שווי השוק של אודיוקודס בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב הוא כ-105 מיליון דולר.