דרוש: מומחה לסגנון חיים דיגיטלי

הטכנולוגיה מולידה התמחויות חדשות, תוך שימוש חכם באינטרנט ובתכנים ■ גרטנר: שיטות עבודה חדשות גורמות למינוף תחום מדעי החברה בחברות כדי לאייש משרות טכנולוגיות של הדור הבא

השימוש ההולך וגובר בטכנולוגיות במהלך היומיום, הוליד את הדרישה למיומנויות חדשות במקום העבודה. הארגונים, שצריכים לעמוד במרוץ הטכנולוגי לשדרוג היכולות שלהם לדור הבא, נאבקים כדי לעמוד בקצב ההתפתחויות. לפי נתוני חברת המחקר גרטנר, בשנים האחרונות נוצרו שיטות עבודה הגורמות לכך שהחברות ממנפות את תחום מדעי החברה כדי לאייש משרות טכנולוגיות של הדור הבא.

"כדי ש'ההצטרכנות' (קונסומריזציה) של טכנולוגיה ארגונית תנחל הצלחה, יזדקקו הארגונים למיומנויות ולכישרונות חדשים המשלבים ידע עשיר של מודלים וטכנולוגיות של הרשת", אומרת קאת'י האריס, סמנכ"לית ואנליסטית בכירה בגרטנר, "רבים מהתפקידים החדשים לא יסתפקו בהתמקדות בתחום מיומנות אחד, אלא יצריכו שילוב של מיומנויות עסקיות, אמנותיות וטכניות".

לדבריה, מקורן של יכולות טכניות רבות הוא במדעי החברה ומטרתן לשפר את מידת השימושיות והאימוץ של שירותים עסקיים הקשורים לטכנולוגיה. כך, בגרטנר מסמנים מספר תחומים בהם ידרשו כישרונות חדשים: תפקידים הקשורים לחוויית המשתמש ברשת, שיאפשרו למשתמשים לצרוך את היישומים ואת המידע שמספקת הרשת בצורה יעילה וחכמה יותר, ומנתחי התנהגויות שיתמקדו בהבנה, מתן תגובה וניצול ההתנהגות האנושית ברשת וכיצד היא עשויה להשתקף ולהיות שונה מהתנהגויות בעולם האמיתי.

לא רק התמחות טכנית

תפקיד נוסף הוא מומחי מידע, שידעו להתמודד עם כמות וגיוון המידע שנוצר ברשת. אלה הם אנתרופולוגים של מידע שיאתרו את המקור, ההיסטוריה והתפתחות של התוכן האינטרנטי. תפקידם ינוע בטווח שבין מתן ההיסטוריה של התוכן ועד איתור תמונות, קטעי אודיו וטקסטים שמקורם בהונאה או כאלה שעברו שינוי.

תפקיד נוסף הוא מומחה לסגנון חיים דיגיטלי. העובד בתפקיד זה יוכל לסייע להנהלה או לצוותי השיווק להפוך לבעלי מודעות דיגיטלית רבה יותר. מומחה זה עשוי, בין היתר, לסייע או לעמוד לצד לקוחותיו במאמציהם האינטרנטיים, להגדיר פרופיל דיגיטלי מבוקש, לבנות מוניטין ומותג דיגיטלי ולסייע למשתמשים שונים להשיג את המעמד הדיגיטלי לו הם שואפים.

"בשנים האחרונות יש צורך גובר באנשים שתחום התמחותם הוא לא רק טכני נטו", אומרת נורית כרמל, מנהלת משאבי אנוש בקיידנס ישראל, "כדי לפתח כלים שישרתו היטב את המשתמשים, לא מספיק רק לפתח תוכנה מצוינת, אלא צריך גם להיכנס למוחו של המשתמש ולנסות לחזות איך יגיב לדברים. אנשי שיווק צריכים להכיר דרכי פרסום ומכירה שינצלו את מה שהרשת יכולה להציע לנו".