יו"ר חבר הנאמנים באונ' ת"א לסער: התערב בהתנהלות הוועד

על אף בחירתו של פרופ' יוסף קלפטר לנשיאה החדש של אוניברסיטת תל אביב בחודש שעבר, המהומות במוסד עדיין לא שוככות ■ מכתבו של גולדברג לשר החינוך וליו"ר ות"ת הוא חלק מעליית מדרגה במאבק חבר הנאמנים במרידור ובוועד המנהל

על אף בחירתו של פרופ' יוסף קלפטר לנשיאה החדש של אוניברסיטת תל אביב בחודש שעבר, המהומות במוסד עדיין לא שוככות. יו"ר חבר הנאמנים, בובי גולדברג, פנה בסוף השבוע לשר החינוך ויו"ר המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), גדעון סער, וליו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת), פרופ' מנואל טרכטנברג, וקרא להם להתערב ב"בעיות החמורות הקשורות להתנהלותו של הוועד המנהל באוניברסיטה".

כפי שפורסם ב"גלובס", גולדברג החל לפני כחודש להוביל מהלך להדחתה של יו"ר הוועד, ליאורה מרידור, בשל התנהלותה במוסד מאז נכנסה לתפקידה במארס 2009.

מרידור הובילה את המהלך להדחת הנשיא הקודם, פרופ' צבי גליל, ולמכירת תיק ההשקעות של האוניברסיטה בניגוד להמלצות ועדת ההשקעות. גולדברג פרסם עצומה של חברי חבר הנאמנים כדי לדרוש קיום דיון דחוף בוועד המנהל על התנהלותה של מרידור ועניין הדחתה מהתפקיד. עד כה חתמו על העצומה כ-120 חברים ממדינות שונות בעולם, שחלקם אחראים על תרומות של למעלה ממיליון דולר.

במכתבו לסער ולטרכטנברג כותב גולדברג כי על השניים להתערב במהרה בסכסוך כיוון שתורמים רבים עוצרים את תרומותיהם לאוניברסיטה וחלקם אף שוקלים להתפטר מהחברות בחבר הנאמנים.

מכתבו של גולדברג לשר החינוך וליו"ר ות"ת הוא חלק מעליית מדרגה במאבק חבר הנאמנים במרידור ובוועד המנהל, שבאה לידי ביטוי גם בגיוס משרד יחסי ציבור לטיפול במאבק דרך אמצעי התקשורת וכן גיוס משרד עורכי דין בכיר לטיפול בצד המשפטי.

עם זאת, גורמים משפטיים טוענים כי חבר הנאמנים אינו יכול להדיח בפועל חברים בוועד המנהל אלא רק לדרוש מהוועד המנהל לקיים דיון בהדחתם. על פי תקנון האוניברסיטה, דרושים מינימום שלושים חברים בחבר הנאמנים כדי לדרוש דיון בנושא בוועד המנהל, שם דרושים שני שליש מהחברים כדי להדיח חבר מכהן.

לדברי הגורמים המשפטיים, "התעלמות של הוועד המנהל מדרישת חבר הנאמנים שלו תהיה טעות מאוד גדולה. הוועד לא מנהל פה עסק פרטי אלא מופקד על גוף ציבורי".

מהוועד המנהל נמסר בתגובה כי "בהתאם לחוקת האוניברסיטה, אין לחבר הנאמנים כל סמכות להדיח את הוועד המנהל או מי מחבריו. מכאן, שלתוצאות ההצבעה אותה ערך גולדברג אין משמעות כלשהי. חברי הוועד המנהל מקווים שגולדברג יפנה את מרצו הרב לקידומה של האוניברסיטה, אם אכן טובתו של המוסד לנגד עיניו".