נתניהו: "בעידן של שלום נראה בשטחים הפלסטינים מגדלים במקום טילים"

רה"מ בנאום בפני פורום סבן: "אינני מעוניין במו"מ לשם מו"מ. אנו מוכנים לנקוט בצעדים ממשיים כדי שנשיג שלום אמת ביננו לבין שכננו" ■ "אין תחליף לאומץ הלב של מנהיג" ■ "ישראל צריכה לגלות רוח נדיבה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם הערב (א') בפני באי פורום סבן ודיבר על המחויבות למו"מ עם הפלסטינים: "אמרתי שהמו"מ צריך להתחיל מיד. אני מדגיש כי אינני מעוניין במו"מ לשם מו"מ. אנו מוכנים לנקוט בצעדים ממשיים כדי שנשיג שלום אמת ביננו לבין שכנינו. ישראל צריכה לגלות נדיבות והעולם עוד יופתע".

נתניהו הוסיף: "פירות השלום ניכרים כבר כיום, הן בתחום הביטחון והן בתחום הכלכלה. בקרוב נראה אותם גם בתחום המדיני. הדרך להשיג שלום היא דרך פתרון הבעיות על שולחן המשא ומתן. אנחנו יודעים שזה לא יהיה קל, אך התמורות יכולות להיות גדולות מאוד. לפלסטינים השלום יביא לחיים של כבוד ושגשוג חסר תקדים כתוצאה משיתוף הפעולה איתנו. בעידן של שלום אנחנו נראה בשטחים הפלסטינים מגדלים במקום טילים".

נתניהו ציין כי כבר כיום ישנה התקדמות גדולה בכי קיימות תוכניות נוספות לבנייה של שכונות ומרחבים אורבניים. "כשישנה צמיחה בכלכלה יוצר הדבר מקומות עבודה, מה שיעזור לייבש את ביצות העוני והייאוש. התפתחות כלכלית אינה מהווה תחליף לתהליך המדיני שמטרתו היא שלום, אך היא מסייעת מאוד.

"אנחנו מוכנים לעשות צעדים שיסיעו לפלסטינים לקיים איתנו שלום. אנחנו לא רק מדברים על זה, אלא גם מתכוונים לזה. נדרש אומץ לב גם מהמנהיגים הפלסטינים - אין תחליף לאומץ הלב של מנהיג. אם נתחיל בשיחות, אני חושב שנוכל להפתיע את העולם".

נתניהו הדגיש שלושה אתגרים מרכזיים שאיתם יש להתמודד:

1. למנוע מאיראן לטפח יכולת גרעינית צבאית.

2. סיכול איום הטילים והרקטות.

3. ביצור זכותה של ישראל להגן על עצמה.

בהתייחס לאיום הראשון קרא נתניהו לקהילה הבינלאומית להתייצב בתקיפות נגד איראן. ואמר "יש לומר זאת - הזמן דוחק. ביטחונה של ישראל אינו תלוי רק בגבולותיה הטבעיים של המדינה היהודית, אלא גם בהקפדה על כך שנשק מסוכן לא יעבור את גבולותיה של מדינה פלסטינית. נוכחנו כבר שנשק מסוכן יכול לעבור את הגבולות של שכנינו, ראו מה קרה בלבנון וראו את הספינה שעצרנו בשבוע שעבר שנשאה 500 טון של כלי נשק שאיראן שלחה לחמאס ולחיזבאללה.

"יש גם צד נוסף שאנחנו מקדמים בשיתוף הדוק עם ארה"ב, אנו מפתחים מערכות הגנה נגד טילים שעשויות לנטרל את האיומים נגד טילים. הבעתי בשבוע שעבר את הערכתי בפני הנשיא אובמה על שיתוף הפעולה הזה. באשר לאתגר השלישי - הדיפת הניסיון לשלול מישראל את זכותה להגנה עצמית, הרי שדו"ח גולדסטון הוא איום מפורש על השלום באזורנו".