התמ"ג של יפן צמח ב-4.8% ברבעון - הרבה מעל התחזיות

אנליסטים בסקר של דאו ג'ונס חזו קצב צמיחה שנתי של 2.2% בלבד ■ התמ"ג גדל ב-1.2% לעומת הרבעון הקודם, כאשר אנליסטים חזו התרחבות של 0.6% ■ מדובר בקצב הצמיחה המהיר ביותר מזה כשנתיים

הכלכלה היפנית צמחה בקצב המהיר ביותר מזה שנתיים במהלך הרבעון השלישי, הודות לעלייה בביקושים הפנימיים שעשויים להסיר את החששות מפני מיתון חוזר בשנה הבאה. נתוני הצמיחה המעודדים מצביעים על כך שהתמריצים הכלכליים תמכו בהתאוששות הכלכלית של יפן.

התמ"ג של יפן, הכלכלה השנייה בגולדה בעולם, צמח בקצב שנתי של 4.8% ברבעון השלישי - הרבה מעל תחזיות האנליסטים לקצב צמיחה שנתי של 2.2%. במונחים רבעוניים, התמ"ג גדל ב-1.2% לעומת הרבעון הקודם, כאשר אנליסטים בסקר של דאו-ג'ונס חזו התרחבות של 0.6%.

הביקוש החיצוני, או היצוא בניכוי היבוא, תרם 0.4% לצמיחה. ההשקעות ההוניות גדלו ב-1.6% בפעם הראשונה מזה שישה רבעונים. הביקוש הפנימי תרם 0.8% לצמיחה.

כלכלנים ביפן הביעו ספק באשר ל"אורך הנשימה" של קצב הצמיחה המהיר משום שהממשלה החדשה בראשות יוקיו הטויאמה עדיין לא יישמה את המהלכים לעידוד הביקוש מבית.

"לא צריך לבטל את נתוני הצמיחה הטובים מהצפוי, אך הכלכלה עדיין חשופה ביותר לשינויים בביקושים החיצוניים", אמר או פרפרט מבית ההשקעות קנטור פיצג'רלד.