סלקום מדווחת על עלייה של 19.4% ברווח הנקי ל-289 מיליון שקל

הכנסות החברה ברבעון גדלו ב-1.5% והסתכמו בשיא של 1.67 מיליארד שקל ■ ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי עמדה על 150.4 שקל, ירידה של 2.5% ■ תחלק דיבידנד של 286 מיליון שקל

על רקע האכזבה מדו"חות פרטנר והשיפור הניכר בתוצאות פלאפון, מציגה היום (ב') סלקום - הצלע השלישית בשוק מפעילי הסלולר - רבעון שמבסס אותה כחברה הרווחית ביותר בענף, כתוצאה משיפור ניכר בתחום ההכנסות מתוכן, ההתמקדות בשוק העסקי בתחום התקשורת הנייחת והצמיחה בפעילות הליבה - ההכנסות משירותים.

בזמן ששתי מתחרותיה יסתגלו בחודשים הקרובים לבעלי שליטה החדשים (שאול אלוביץ' בפלאפון, אילן בן-דב בפרטנר) נהנים בסלקום משקט יחסי, ומנצלים אותו על מנת לחזק את מעמדה בשוק הסלולר.

"אנחנו מאמינים כי השינויים הדינמיים בשוק התקשורת עשויים ליצור הזדמנויות רבות. נזהה, נעקוב וננתח אותן במטרה להמשיך ולצמוח לאורך זמן", אמר היום עמוס שפירא, מנכ"ל החברה.

סלקום, שבשליטת דיסקונט השקעות , רשמה הכנסות שיא ברבעון השלישי, שהסתכמו ב-1.67 מיליארד שקל - עלייה של 1.5% לעומת הרבעון המקביל, מתוכן 1.49 מיליארד שקל הכנסות משירותים - ליבת העסקים של החברה (עלייה של 0.9%). ההכנסות מתוכן, 229 מיליון שקל, צמחו בקצב מרשים של 32.4% לעומת הרבעון המקביל, הודות לגידול במספר מנויי הדור השלישי. סלקום עוקפת לראשונה את פרטנר בסעיף זה והופכת למובילה בשוק המקומי.

העלייה בהכנסות קוזזה עם ירידה בהכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) בשיעור של 2.5%, ל-150.4 שקל. זאת, למרות שהשימוש החודשי הממוצע למנוי (MOU) צמח בכ-0.5% - עובדה המעידה על שחיקת המחירים. גורם נוסף שהשפיע לרעה על התוצאות הוא ירידה בהכנסות מ"שירותי נדידה", כתוצאה מהמיתון בענף התיירות.

מלבד ההכנסות הגדלות משירותי תוכן, מציינים בסלקום את פעילות התקשורת הנייחת לשוק העסקי כמנוע צמיחה עתידי בשוק הרווי בו היא פועלת. החברה לא חושפת את הנתונים בדו"חותיה, אך ככל הנראה מדובר בהכנסות של עשרות בודדות של מיליוני שקלים ברבעון.

סלקום לא מתכוונת להיכנס לשוק הביתי בקרוב, משום שהיא סבורה כי את הכסף שמשקיעה פרטנר בתחום אין סיכוי לראות בחזרה. לכן היא ממשיכה להתמקד במקומות שבהן יש לה יתרון עלותי, כלומר היכן שיש לה תשתית סיבים אופטיים.

צמיחה של 19.4% ברווח

עלות המכירות של החברה צמחה מעט ברבעון השלישי כתוצאה מהפרשה חד-פעמית של 15 מיליון שקל שביצעה בעקבות משא-ומתן לפשרה במחלוקת בינה לבין משרד התקשורת בנושא תשלום אגרת תדרים.

בסעיף הוצאות המכירה, שיווק והנהלה רשמה החברה קיטון של 0.3%, כתוצאה מהירידה בתקציבי הפרסום בתקופה זו. בסלקום מציינים כי ירידה זו קוזזה בחלקה כתוצאה מצמיחת החובות האבודים, כפועל יוצא מתוכנית ניידות המספרים.

הרווח התפעולי הסתכם ברבעון השלישי ב-468 מיליון שקל (27.9% מההכנסות) - צמיחה של 5.4%. הרווח לפני ריבית, מיסים פחת והפחתות (EBITDA) עמד בסוף הרבעון על 655 מיליון שקל, ובנטרול ההפרשה החד-פעמית הוא עמד על 670 מיליון שקל (40% מההכנסות).

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 289 מיליון שקל - צמיחה של 19.4%. סלקום נהנתה ברבעון מהכנסת מס חד-פעמית בסך 41 מיליון שקל כתוצאה מהשינוי הצפוי בשיעורי המס בעקבות החקיקה להקטנת מס החברות.

תזרים המזומנים הפנוי הסתכם ברבעון ב-454 מיליון שקל, והוא כלל גם תזרים של 124 מיליון שקל מהשקעות בתיק האג"ח השוטף של החברה. בדומה למתחרותיה, בזק ופרטנר, גם סלקום הודיעה על חלוקת דיבידנד בגובה 100% מהרווחים - 286 מיליון שקל (2.90 שקל למניה).

על רקע הביקורת שמתחה קבוצת אי.די.בי , בעלת השליטה בסלקום, על מסקנות ועדת חודק בנוגע להסדרת שוק האג"ח הקונצרניות, מוסיפים בסלקום הערה לדו"חות, לפיה באם יאומצו סקנות הוועדה - "הן עשויות להשפיע לרעה על האפשרויות של החברה לגייס חוב ממשקיעים מוסדיים".

22