המוסדיים באים, המוסדיים באים

שוק ההון חוזר להיות אפיק השקעה אטרקטיבי

הנה עוד הוכחה לכך שחלקו הקשה יותר של משבר האשראי כבר מאחורינו, וכי שוק ההון חוזר להיות אפיק השקעה אטרקטיבי - גופים מוסדיים אמריקניים חוזרים לתפוס נתחים משמעותיים מהון המניות של חלק מהחברות הישראליות הנסחרות בשוק ההון האמריקני, והשבוע שחלף סיפק לנו שתי דוגמאות לכך.

סינרון, מפתחת המכשור לטיפולים קוסמטיים בעור, דיווחה ביום חמישי שעבר כי קרנות פידליטי - חברת קרנות הנאמנות הגדולה בעולם - הגיעה לאחזקה של 11.2% מהון המניות של החברה, וכך הפכה לבעלת המניות הגדולה בה. קבוצת ההשקעות The Baupost Group ירדה לאחזקה של 7.6%, לאחר שמימשה במהלך החודשים האחרונים חלק מאחזקותיה. לשמעון אקהויז, המייסד והיו"ר, יש אחזקה של 9.9%, ואילו לקרן ההשקעות האמריקנית Brandywine Global Investment יש אחזקה של 6.1%.

כך או אחרת, נראה כי המהלכים האחרונים בהם נוקטת סינרון גורמים לאותו מנהל השקעות בענקית קרנות הנאמנות האמריקנית להאמין שהחברה הולכת בדרך הנכונה, ולראיה התנהגות המניה - עלייה של 64% מהשפל אליו נפלה ביולי האחרון. שוויה הנוכחי של סינרון הוא 295 מיליון דולר, רק 82 מיליון דולר מעל שווי המזומנים שבידיה (נתון נוסף שיכול להפוך אותה להשקעה אטרקטיבית.)

וסינרון לא לבד. בלופניקס, שמספקת שירותי הסבה לפרויקטי תוכנה, קיבלה לזרועותיה את קרן ההשקעות Prescott Group Capital, שעלתה לשיעור אחזקה 26% והפכה בכך לבעלת המניות הגדולה בה. Prescott היא אחד מבעלי המניות היחסית ותיקים בחברה הישראלית, והשקעתה האחרונה היא פועל יוצא של הנפקה פרטית שביצעה החברה לאחרונה. במקרה של בלופניקס, להבדיל מזה של סינרון, יהיה מעניין לעקוב אחר מהלכי Prescott. אחזקה של כמעט רבע מההון אינה הולכת ברגל, ולא נופתע אם בחלוף הזמן תהפוך Prescott לבעלת מניות קצת יותר אקטיבית (במיוחד אם ביצועי החברה הישראלית לא ימצאו חן בעיניה).

בלופניקס נסחרת לפי שווי של 60 מיליון דולר לאחר שמנייתה הוסיפה לערכה 41% מתחילת השנה.