רדויז'ן צונחת בכ-11%: סיסקו העלתה את הצעת הרכש לטנדברג

הצעד של סיסקו מעיד על נחישותה לרכוש את החברה הנורבגית, מה שעשוי לפגוע קשות בהכנסות רדויז'ן הישראלית

רכבת ההרים במניית רדויז'ן נמשכת, כאשר בתקופה האחרונה כיוונה של המניה נמצא לא בידי הנהלת החברה, אלא הרחק מעבר לים בידיה של ענקית התקשורת סיסקו .

כזכור, בתחילת אוקטובר הציעה סיסקו לרכוש את חברת טנדברג מנורבגיה ומניותיה של רדויז'ן צללו כיוון שטנדברג היא המתחרה של רדויז'ן. אם לוקחים בחשבון שסיסקו אחראית ל-30-40% מהכנסותיה של רדוויז'ן, הרי שרכישת המתחרה לא מהווה חדשות טובות לרדויז'ן, שכן סיסקו תעבור לפתח ולמכור ציוד מתוצרת טנדברג ותפסיק למכור את מוצרי רדויז'ן.

בחודש האחרון עלו סימני שאלות באשר לעסקה, כיוון שסיסקו צריכה לקבל את הסכמתם של 90% מבעלי המניות של טנדברג. סיסקו הציעה בהתחלה לרכוש את החברה הנורבגית תמורת 153.5 קרונות למניה (קרי שווי של כ-3 מיליארד דולר), אך בעלי מניות רבים בטנדברג היו סבורים שזהו מחיר נמוך מדי והתנגדו לעסקה. היום, סיסקו התקפלה.

סיסקו דיווחה היום כי היא מעלה את הצעת הרכש לטנברג ב-10.7% ל-170 קרונות נורבגיות, המשקף שווי של כ-3.4 מיליארד דולר לטנדברג. הצעד של סיסקו מעיד על נחישותה לבצע את הרכישה, מה שמורגש היטב במסחר במניית רדויז'ן, שצונחת ביותר מ-11% בבורסה בת"א.

ההצעה של רדויז'ן תקפה עד ה-18 בנובמבר, אז יתברר אם בעלי המניות של טנדברג מוכנים לקבל את הצעת הרכש המשופרת או לא.

רדויז'ן מפתחת מוצרים להעברת קול, וידיאו ונתונים על רשתות IP, המאפשרים בין השאר לקיים שיחות ועידה באיכות גבוהה. החברה נסחרת בבורסה בת"א ובוול סטריט לפי שווי של 136 מיליון דולר.