גל העזיבות בתפרון נמשך: המנכ"ל עדי ליבנה התפטר

אחרי שנה וחודשיים בלבד בתפקידו ומסיבה שלא פורטה ■ התפטרותו מצטרפת לעזיבת שני דירקטורים ומנכ"ל חברת הבת בחצי השנה האחרונה

מה קורה בחברת הטקסטיל תפרון ? לאחר שנה וחודשיים בתפקיד, הודיע היום המנכ"ל, עדי ליבנה, על התפטרותו. ליבנה יעזוב את התפקיד באמצע פברואר 2010, או מוקדם יותר אם יימצא לו מחליף. החברה הקימה ועדת איתור למינוי מנכ"ל חדש, שבראשה עומד יעקב גלברד, יו"ר החברה. למרות שמדובר בהתפטרות מפתיעה, תפרון ציינה בהודעתה לבורסה, כי ההתפטרות אינה כרוכה בנסיבות שיש להביאן לידיעת המחזיקים במניות החברה.

ליבנה, שהיה בעבר מנכ"ל כיתן ומוליכי תבל, החליף בתפרון את יוס שירן. בראיון ל"גלובס" לפני מספר חודשים, אמר ליבנה כי "המשימה שלי היא להבריא את תפרון ולהביא אותה לצמיחה ורווחיות".

ההתפטרות של ליבנה היא חלק מגל עזיבות בקרב בכירי החברה וחברי הדירקטוריון שלה. רק לפני חצי שנה התפטר מנכ"ל החברה הבת מקרו, רון גרונדלנד. מקרו, שמעצבת ומייצרת בגדי ים, הייתה הפעילות היחידה של תפרון שנשארה רווחית גם ברבעונים האחרונים שהיו קשים לחברה. עם עזיבתו של גרונדלנד, תפרון גילתה שהוא מתכנן לעבוד עם המתחרה הישירה גוטקס, ופנתה לבית המשפט שיאסור זאת. בתגובה גרונדלנד תבע את החברה על סך 1.7 מיליון דולר, שתפרון חייבת לו לטענתו.

מספר שבועות קודם לכן הודיע חבר הדירקטוריון מיכאל קורמן על פרישה, בעקבות טענות לגבי אופן התנהלות נושאי משרה בחברה והתקשורת בינם לבין הדירקטוריון. בתגובה לעזיבתו ולטענותיו, תפרון הקימה ועדת בדיקה. הוועדה לא מצאה דופי בהתנהלות החברה, אולם ציינה כי "יש מקום לשפר את זרימת המידע בין נושאי המשרה, לרבות בין הדירקטורים לבין ההנהלה".

הנפקה פרטית של אופציות

חבר דירקטוריון אחר שעזב לאחרונה הוא ירום אורן, שהחליט שלא יוכל להקדיש את הזמן הראוי לדירקטוריון תפרון לאור מינויו לתפקיד מנכ"ל דלק נדל"ן (שבועיים אחרי שפרש, הוא הודיע על התפטרותו מדלק נדל"ן).

אולי כדי למנוע עזיבות נוספות הודיעה היום תפרון על הנפקה פרטית של אופציות למימוש ל-54 אלף מניות (כ-2.5% מהון המניות) במחיר מימוש דומה למחיר השוק, לחמישה בכירים.

תפרון פעילה בשלושה תחומים - טקסטיל מסוג אל-תפר טקסטיל רגיל וייצור בגדי ים. בעלי המניות הגדולים בחברה הם קרן פימי של ישי דוידי, ומבטח שמיר, שבשליטת מאיר שמיר. הם מחזיקים יחד ב-21.8% מתפרון, לאחר שנכנסו להשקעה ב-2004 במחיר של 4.5 דולר למניה. מחיר המניה היום הוא 5.7 דולר, אך החברה ביצעה בתחילת השנה איחוד הון במסגרתו אוחדו כל עשר מניות למניה אחת, כך שלמעשה המחיר הנוכחי נמוך משמעותית מהמחיר בעסקה. שווי השוק של תפרון, שנסחרת במקביל בבורסה של תל-אביב ומעבר לדלפק בארה"ב, הוא 12 מיליון דולר. *