נעילה חיובית בבורסה: הנדל"ן זינק ב-3%; אפריקה קפצה 9.6%

מדד המעו"ף עלה ב-0.3% ■ כי"ל הוסיפה 1.45% והובילה את המחזורים על רקע השמועות שבאפט מתעניין ב-K+S ■ דלק נדל"ן זינקה ב-17.2% ■ לייזר דטקט קפצה 101% לאחר פיטורי עובדיה

מדד הנדל"ן שזינק ב-3% ומניית אפריקה ישראל שקפצה ב-9.6%, הובילו את הבורסה בת"א לעוד יום של עליות, וזאת על אף שבאסיה ובאירופה נרשמים היום מימושים, ולמרות שהחוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט אותתו על ירידות של 0.2% בפתיחת המסחר היום, מה שאכן קרה. מחזור המסחר הסתכם ב-1.9 מיליארד שקל.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני תקף היום בכנס שדרות את הרפורמה משנת 2003 שהגדילה את חשיפת כספי הפנסיות לשוק ההון, וטען כי צריך היה להציב תנאי אחד לאותם טייקונים שמשתמשים באותם כספים: "היו צריכים לחייב אותם להשקיע את הכסף בארץ, כדי לפתח כבישים ותשתיות. במקום זה כל הכסף הלך לאדמות ברוסיה ומלונות ברומניה".

שוק הנדל"ן בארץ ממשיך לרכז התעניינות רבה. היום פורסם מדד משכן שירד ב-0.8% המצביע על כך שמחירי הדיור עולים ומצב רוכשי הדירות מידרדר. נציין כי מחירי הדירות בישראל עלו ב-29% מאז אמצע 2007. כלכלני בנק הפועלים: "לעליית מחירי הדירות השפעה משמעותית על היקף ההחזר החודשי לנוטלי משכנתאות - וכתוצאה מכך הורע מצבם".

בנוסף אמר היום באותו הכנס שר הבינוי והשיכון, אטיאס כי מהשבוע ישווק כ-6,000 יחידות דיור בכ-20 ערים ברחבי הארץ. אטיאס אמר עוד כי "המאבק במחירי הדירות הוא משימה לאומית שיש להתמיד בה לטובת הזוגות הצעירים".

מימן יכול לחייך: נחתה העסקה לרכישת סמייל 012

אפריקה ישראל ריכזה עניין לאחר על רקע פרסום דו"חותיה של החברה הבת אפי פיתוח הנסחרת בלונדון. החברה הבת הרוויחה 217 מ' ד' בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה - עלייה של 675% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כאשר הסיבה לכך היא שערוכים בשווי נכסיה. החדשות הרעות: תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת וצניחה של 71% בשווי המזומנים. החברה אמרכה כי "הושגה התייצבות יחסית בשוק הנדל"ן במוסקבה; תנאי האשראי הוקלו" ודיווחה על התקדמות בפרויקטים מרכזיים.

אתמול התבשרנו על התקדמות בעניין הסדר החוב, לאחר שבעל השליטה לבייב הגיע להבנות מול הבנקים ביחס לחובה של ממורנד, בסה"כ צפוי לשלוח לב לבייב יד לעומק הכיס וסך התחייבויותיו לבנקים והמוסדיים מסתכמים עד כה בכ-1.5 מיליארד שקל.

כי"ל ריכזה את המחזור הגדול בבורסה ורשמה עליות על רקע המשך השמועות בשוק על מיזוגים ורכישות אפשריות במגזר הדשנים. והיום זו מניית K+S שמזנקת בכ-3% בגרמניה על רקע שמועות לרכישתה ע"י וורן באפט. שיחות בחדרי מסחר בגרמניה מדברות על כך שהמיליארדר מעוניין ברכישת נתח או את השליטה בחברת הדשנים הגרמנית. נזכיר כי בספטמבר, שמועות על רכישתה ע"י פוטאש הזניקו את מניית יצרנית האשלג.

וורן באפט תורם לסנטימנט

מניית סמייל 012 עוררה עניין לאחר שרכישתה ע"י אמפל של יוסי מימן ב-1.2 מיליארד שקל מידיו של שאול אלוביץ נחתמה אתמול. על-פי הסיכום, מימן רכש את פעילותה של 012 סמייל, בעוד השלד הבורסאי של החברה ונכסיה הכספיים יישארו בידי אלוביץ', כיוון שבאמצעותה אלוביץ מתכוון לבצע את עסקת הענק לרכישת בזק . אלוביץ' נאלץ להיפרד מ-012 סמייל בעקבות מגבלות רגולטריות, בגלל שעסקת בזק תעניק לו את השליטה גם על בזק בינלאומי, מתחרתה של 012 סמייל.

מעריב הציג שיפור נוסף בתוצאות הרבעון השלישי. החברה צמצמה את ה-EBITDA השלילי ל-0.9 מיליון שקל בלבד ברבעון השלישי בהשוואה ל-EBITDA שלילי של 11.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ריטליקס דיווחה כי הרווח הנקי זינק ב-78% וכי ההכנסות ירדו ב-10.8% ברבעון השלישי. הכנסות המימון ברבעון הסתכמו בכ- 1.5 מיליון דולר ונבעו גם מהכנסות בגין הפרשי שער במט"ח. בארי שקד: "בעוד תנאי השוק נותרו מאתגרים ברבעון הרביעי, אנו מאמינים כי נשיג את טווח המכירות המקורי ומצפים כי נעבור את תחזית הרווח נקי".

לקראת פרסום דוחות הרבעון השלישי בסוף החודש מעלה היום מנהל מח' המחקר של כלל פיננסים, יובל בן זאב, את מחיר היעד למניית בנק לאומי ל-17.5 שקל המשקף פרמיה של 14.4%. כאשר להערכתו ההון העצמי של הבנק צפוי לצמוח בלמעלה ממיליארד ש'. הרווח צפוי להסתכם בכ-400 מיליון שקל, והתשואה להון תהיה בטווח שבין 8%-8.5%. ויחס הלימות ההון צפוי לעמוד על 14% ולבלוט לטובה במערכת הבנקאית.

אסם ריכזה עניין לאחר שנודע כי וורן באפט השקיע בעקיפין באסם הישראלית כשרכש מניות גם של נסטלה - המחזיקה ב-54% מאסם.

קבוצת דלק שבלטה אתמול גם היא לחיוב בין מניות המעו"ף הוסיפה לרכז עניין לאחר שבכלל פיננסים העלו לה את ההמלצה ל"תשואת יתר" ונתנו לה מחיר יעד ששיקף אתמול פרמיה של כ-25%. וזאת על רקע הציפיה כי החברה אשר יצאה מהמשבר מחוזקת, תמשיך לצמוח גם בשנה הבאה ואף צפויה לבצע 2-3 עיסקאות רכישה משמעותיות בשנת 2010.

מניית דלק נדל"ן אשר כבר לא משתייכת לקבוצה ואשר סבלה בתקופה האחרונה מחולשה על רקע חובותיה - זינקה היום במחזורים גדולים.

אבל דלק לא לבד, ובתקופה האחרונה לקחו חלק בעליות החדות בשוק רבות ממניות חיפושי הנפט והגז מהשורה השניה ביניהן נזכיר את רציו , זרח ומודיעין שמניותיהן זינקו במאות ואף אלפי אחוזים, והן הוסיפו לשלהב את דימיונם של המשקיעים.

בין המניות הקטנות נציין היום את לייזר דטקט אשר הודיעה לכל עובדיה על סיום העסקתם בחברה. נראה כי בעלי השליטה החדשים בחברה שלמעשה נותרה כשלד בורסאי עשוים להכניס בו פעילות חדשה לאחר כישלון הפעילות הקודמת.