ממשיך לקנות: וורן באפט השקיע בעקיפין באסם הישראלית

רכש מניות אקסון מובייל, וול-מארט ונסטלה - המחזיקה ב-54% מאסם ■ באפט ממשיך לנצל את ההתאוששות בשוק גם לאחר זינוק של 60% בדאו ג'ונס מתחילת מארס ■ אילו מניות החליט באפט למכור?

שבוע וחצי לאחר שרכש את חברת הרכבות BSNF תמורת 44 מיליארד דולר, במה שהוכתר כעסקה הגדולה בחייו, ממשיך המשקיע האגדי וורן באפט לקנות מניות בוול סטריט - והפעם, בעקיפין, גם בישראל. באפט רכש במהלך הרבעון השלישי ני"ע של חברות וול-מארט , אקסון מובייל ונסטלה, אותה נסטלה המחזיקה ב-53.77% מחברת אסם הישראלית. בכך, משקיע באפט בעקיפין גם באסם .

באפט ביצע את הרכישות דרך חברת ההחזקות שלו, ברקשייר הת'אווי והחברה דיווחה על כך אמש ל-SEC (רשות ני"ע האמריקנית). הוא רכש 1.28 מיליון מניות אקסון ו-3.4 מיליון ני"ע של נסטלה הנקראות ADR (רש"ת: American depositary receipts), המאפשרים למשקיע אמריקני להשקיע בחברות זרות. בהתבסס על מחיר המניה של אקסון אמש בוול סטריט, ההשקעה של באפט בענקית הנפט שווה כ-95 מיליון דולר והחזקתו בנסטלה שווה כ-161.5 מיליון דולר.

בכך, ממשיך באפט להשקיע בחברות רבות ומגוונות, תוך שהוא מנצל את ההזדמנויות שיצר המשבר הכלכלי העולמי. באפט רכש בשנתיים האחרונות מניות של בנק וולס פרגו, בנק ההשקעות גולדמן זאקס, חברת הביטוח טרוולרס ועוד.

בסוף הרבעון השלישי הוערך תיק ההשקעות של באפט ב-56.5 מיליארד דולר וערכו עלה כמובן הודות לראלי בשוקי המניות שהחל בתחילת מארס - הראלי החזק ביותר מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת במסגרתו זינק הדאו ג'ונס בכ-60%.

כאמור, באפט גם הגדיל את החזקותיו בענקית הקמעונאות וול-מארט, והשקעתו בחברה שווה היום כ-2 מיליארד דולר. החזקתו בקוקה-קולה שווה היום 10.7 מיליארד דולר. אך באפט לא רק קונה מניות, אלא גם מוכר. כך, הוא הפחית את החזקתו בחברת הזיקוק השנייה בגודלה בארה"ב, קונוקו-פיליפס, לאחר שזו הציגה הפסד ברבעון השלישי ובשלושת הרבעונים הראשונים של 2009. באפט כינה השקעה זו "טעות גדולה" לאחר שהוא אסף מניות החברה קרוב לרמות השיא שלה בשנה שעברה. הוא גם הקטין את החזקתו בחברת ביטוחי הבריאות וולפוינט ב-3% ל-3.39 מיליון מניות.