בן-זאב: מניית בנק לאומי עשויה לעלות ב-14% נוספים

מעלה את מחיר היעד למניית הבנק ל-17.5 שקל, המשקף פרמיה של 14.4% ■ ההון העצמי של הבנק צפוי לצמוח ביותר ממיליארד שקל ■ הרווח יסתכם בכ-400 מיליון שקל, והתשואה להון תהיה בטווח שבין 8%-8.5%

מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים ברוקראז', יובל בן זאב מעלה הבוקר את מחיר היעד למניית בנק לאומי ל-17.5 שקל המשקף לה פרמיה של 14.4% ביחס למחיר הפתיחה הבוקר, 15.3 שקל אשר גם היה מחיר היעד הקודם שלו, ומותיר את המלצתו על "תשואת יתר".

בנק לאומי צפוי לפרסם בסוף החודש את דו"חותיו ובן זאב צופה לרבעון טוב עם דגש לחוסן הפיננסי המשופר של הבנק. להערכתו הרווח צפוי להסתכם בכ-400 מיליון שקל, כאשר התשואה להון תהיה בטווח שבין 8%-8.5%, ועל כך אומר בן זאב "תוצאה יפה המהווה המשך לתוצאות המחצית הראשונה של 2009".

בן זאב אומר כי ברבעון השלישי צפוי ההון העצמי של הבנק צפוי לצמוח בלמעלה ממיליארד שקל והלימות ההון צפויה לבלוט לטובה במערכת הבנקאית עם יחס הלימות הון כולל של למעלה מ-14% (בין השאר בזכות גיוס של 2.3 מיליארד שקל הון משני). וההון הראשוני המקורי צפוי להגיע לכ-8.3% בסוף הרבעון.

בהמשך לרבעונים הקודמים צופה בן זאב יציבות בהכנסות המימון, כאשר ההכנסות השוטפות צפויות להסתכם ב-1.75 מיליארד שקל (כולל ההשפעה על גביית ריבית מחובות בעייתיים).

בן זאב מעריך כי הבנק ימשיך להעלות את ההפרשות לחובות מסופקים. לאחר שבמחצית הראשונה של השנה היוו ההפרשות לחומ"ס 0.65% מתיק האשראי, להערכתו ברבעון זה ניהיה עדים לעלייה בהפרשות לרמה של 0.8% מתיק האשראי.

ההכנסות התפעוליות צפויות להמשיך ולצמוח. העלייה בעמלות שוק ההון לצד הצמיחה בכרטיסי האשראי יביאו לעלייה בעמלות השוטפות. לכך יתווספו רווחי קופות הפיצויים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים ורווחים ממניות (מכירת מניות HOT ו-בזק) בסכום של למעלה מ-200 מיליון שקל.

בן זאב מעריך כי צפוי שיפור חד בתיק ני"ע של הבנק. לאחר שברבעון השני נרשם זינוק של כ-1.6 מיליארד שקל בתיק הזמין למכירה של הבנק, להערכת בן זאב עם המשך הצטמצמות המרווחים באגרות החוב של מוסדות פיננסיים בעולם, צפויה לבנק עלייה משמעותית בשווי תיק ני"ע, העשויה להגיע לכמיליארד שקל ברבעון.