בן אליעזר חתם על שת"פ במו"פ תעשייתי עם מושל ויסקונסין

השבוע חתם על הסכם דומה עם מושל קליפורניה, ארנולד שוורצנגר ■ התמ"ת: המימון יינתן לחברות ישראליות ואמריקניות - כל צד יקבל תמיכה מממשלתו

שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, חתם היום (ג') עם מושל מדינת ויסקונסין, ג'ים דויל, על הסכם לשיתוף פעולה בפרויקטים של מחקר ופתוח בתחומים: מים, חקלאות ומדעי החיים. ההסכם יאפשר לחברות מישראל ומוויסקונסין לשתף פעולה במחקר ופיתוח בתחומים אלו במטרה שיביא להטמעת טכנולוגיות ישראליות חדשניות בוויסקונסין.

הסכם זה, בדומה להסכם שחתם בן אליעזר עם מושל מדינת ניו-יורק לפני כחודשיים וחצי ולחוזה עליו חתם השבוע עם מושל מדינת קליפורניה, ארנולד שוורצנגר, יאפשר לדברי התמ"ת מימון של שיתופי פעולה במו"פ תעשייתי בין חברות ישראליות לחברות אמריקניות, כשכל צד יקבל תמיכה בפרויקט ממשלתו. בישראל תמיכה זו ניתנת ע"י משרד התמ"ת באמצעות המדען הראשי. האקדמיה תוכל להשתתף בפרויקטים כ"קבלן משנה" לתעשייה.

המושל דויל אמר בטקס החתימה כי למדינת ויסקונסין יש שיתופי פעולה רבים עם ישראל בתחום המחקר. "אני מקווה שההסכם בין הצדדים ישא פרי ואכן נצליח ליישמו הלכה למעשה", אמר.

הנספחת המסחרית של משרד התמ"ת למידווסט, נועה אשר, אמרה כי "אמנם אין מחסור במים בוויסקונסין, השוכנת לצד אגם מישיגן, אך בכוונת הממשל המקומי להפוך אותה למרכז הטכנולוגי העולמי בתחום מי השתיה ע"י יצירת שיתוף פעולה בין חברות מקומיות ובינ"ל, אקדמיה וממשל".

ממשרד התמ"ת נמסר כי בתחום המים כבר נוצרו שתופי פעולה בין חברות ישראליות לחברות מוויסקונסין. אחת השותפויות הללו הינן בין חברת באדגר מיטרס מויסקונסין וחברת מילטל הישראלית. באדגר מיטרס הינה בעלת רישיון ההפצה בארה"ב של טכנולוגיה מתקדמת שפותחה ע"י מילטל בתחום מדי המים. החברות מפתחות ביחד את הדור הבא של המוצרים האלחוטיים לחלוקת מים. המוצרים החדשים נועדו להביא לחסכון בצריכת מים, מניעת דליפות, הונאת צרכנים ועוד.

ויסקונסין היא אחת המדינות המובילות בארה"ב בתחום התוצרת החקלאית, ובשטחה פעולות למעלה ב-1000 חברות המתמחות בעיבוד מזון - בעיקר מוצרי גבינה.

ויסקונסין נחשבת גם לאחת המדינות המובילות בתחום מדעי החיים - פועלות בשטחה למעלה מ-330 חברות בתחום הביוטכנולוגיה והן ידועות בשל שתוף הפעולה שלהן עם מרכזי המחקר במדינה ופיתוחים בתחום ה-stem cells.