דחייה נוספת בהסדר החוב באלרן - איך זה קשור לאלוביץ'?

בעלי האג"ח של אלרן טוענים כי נאמר להם על ידי בעלי השליטה, כי הם חתמו על הסכם להכנסת אלוביץ' לחברת הלוויין הרומנית DTH ■ הערכות: הסיכויים לכך נמוכים

האם גדי ודורי דנקנר שוב מנסים לדחות את הקץ, בהגעה להסדר חוב מול בעלי האג"ח של אלרן השקעות ? אתמול הודיעה החברה על הדחייה המי-יודע-כמה בכינוס אסיפת בעלי האג"ח מסדרה א' שנועדה להיום.

אלרן השקעות, שצברה גירעון של 237 מיליון שקל בהון העצמי והערת "עסק חי", חייבת 122 מיליון שקל בגין שתי סדרות אג"ח שהנפיקה, כש-58% מהאג"ח מוחזקות בידי בעלי השליטה. מאז פברואר השנה, מעכבת החברה תשלומי קרן וריבית של שתי הסדרות, כשאסיפות שאמורות היו לאשר את הסדר האג"ח בחברה נדחות פעם אחר פעם.

בעלי האג"ח טענו היום כי באסיפה שכונסה אתמול לצורך הצבעה על דחיית תשלומי האג"ח, נאמר להם על ידי בעלי השליטה כי הם חתמו על הסכם להכנסת שאול אלוביץ', בעל השליטה ביורוקום (ובקרוב גם בבזק), כמשקיע לחברת הלוויין הרומנית DTH. החברה הרומנית בה שותפה אלרן נתונה כיום בקשיים כספיים, וגם לדוחותיה צורפה הערת "עסק חי". אלא, שמקורב ליורוקום אמר היום ל"גלובס" בתגובה, כי הסיכויים לכניסת אלוביץ' קלושים.

גורם מוסדי ציין בהתייחס לכך, כי בשיחות פרטיות עם אנשי אלרן הם ביקשו זמן נוסף על מנת לקדם את עסקת ההשקעה של אלוביץ' ב-DTH, ככל הנראה דרך יורוקום.

על פי העדכונים אותם קיבלו בעלי האג"ח, ניהלו בעלי המניות של DTH מו"מ עם אלוביץ', לעסקה בה ישקיע 35 מיליון אירו כנגד הקצאת 60% ממניות החברה, במטרה לאפשר את המשך פעילותה. ב-DTH שותפות מלבד אלרן (28.25%) גם ליוורמור של נועם לניר (18.2%), גלובליקום של אמנון סלע ואיזיק וולדמן (10%) ומבטח שמיר (3%). יו"ר החברה הוא דורי דנקנר.

רואי החשבון של DTH ציינו כי המשך פעילותה ויכולת הפירעון של התחייבותיה תלויים בתמיכת הבעלים, או בגיוס אשראי חדש. "גורמים אלו מעוררים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה", כתבו רואי החשבון.

הזרמת הון ל-DTH, אם תושג, צפויה לשפר את ערכה של החברה ובעקבות כך את מצבת הנכסים של בעלי המניות הקיימים, ששניים מהם נקלעו בשנה האחרונה לבעיות תזרימיות שאילצו אותם להגיש בקשה להגעה להסדרי חוב - אלרן השקעות וגלובליקום. בעבר, דובר על כך שאחת מחברות התקשורת הגדולות ברומניה תרכוש את מניות DTH, אך עסקה זו התפוצצה.

בלי משקיע לא יהיה הסדר

במצגת שערכה אלרן השקעות בפני אסיפות בעלי האג"ח בספטמבר האחרון, טענו ראשי החברה כי הצלחת יישום הסדר החוב מותנית בשווי נכסיה ובתזרים הנובע מהם. התזרים תלוי בעיקר בעסקה להכנסת משקיע ל-DTH, ובאלרן ביקשו דחייה באישור ההסדר עד לגיבוש העסקה.

DTH פועלת מזה כשלוש שנים וחצי תחת המותג Boom, כמפעילת הטלוויזיה הרב-ערוצית באמצעות לוויין ברומניה. לחברה יש כיום כ-200 אלף מנויים. בעבר העריכו בעלי המניות בחברה, כי כאשר תחצה את רף 170 אלף המנויים היא תגיע לאיזון תפעולי, וגיוס מנויים מעבר לכך יעביר את החברה ל-EBITDA חיובי.

למרות זאת, החברה רושמת הפסדים כבדים מדי רבעון, כשבאחרון המדווח אלו הסתכמו בכ-68 מיליון שקל. לחברה גם גירעון של 208 מיליון שקל בהון העצמי וגירעון בהון החוזר בגובה כ-72 מיליון שקל, ש"זיכו" אותה כאמור אזהרת "עסק חי".

מאלרן השקעות נמסר היום בתגובה: "אנו לא מוסרים פרטים על הנאמר בשיחות פרטיות שמקיימת החברה".