יצרניות השוקולד הרשי ופררו מתחרות בבאפט על רכישת קדבורי

בין הרשי ופררו נערכים דיונים ראשוניים במטרה להגיש הצעת רכש משותפת עבור קדבורי ■ הצעת רכש זו צפויה להתחרות בניסיון של קראפט פודס לרכוש את החברה

יצרנית הממתקים הבריטית קדבורי שוב נתונה תחת ניסיון רכישה. בימים אלה מתנהלים דיונים ראשוניים בין יצרניות הממתקים הרשי האמריקנית ופררו האיטלקית במטרה להגיש הצעת רכש משותפת עבור קדבורי - כך דיווח אמש (ג') העיתון "וול סטריט ג'ורנל". שתי החברות סירבו להגיב על הדיווחים.

יצויין כי סכום הצעת הרכש הצפויה של הרשי ופררו טרם פורסם.

הצעת רכש זו צפויה להתחרות בניסיון של קראפט פודס לרכוש את החברה. נזכיר כי קדבורי דחתה את הצעת הרכש בשווי 16.7 מיליארד דולר של קראפט פודס האמריקנית בשבוע שעבר, בטענה שהיא "גרועה ומשפילה".

מקור המקורב למשא-ומתן בין קדבורי וקראפט מסר כי להערכתו זו לא תהיה ההצעה הסופית של קראפט, שהתחייבה בשבוע שעבר להציג את הצעותיה בפני בעלי המניות של קדבורי, לאחר שהתייאשה מהשגת תמיכה במועצת המנהלים של החברה.

לקראפט נותרו כעת 20 ימים להגיש את הצעתה הרשמית לבעלי המניות בקדבורי. לפי חוק ההשתלטות הבריטי, אחרי הגשת ההצעה יישארו לה 60 ימים עד שתוכל לדעת אם היא זכתה ברוב קולות בעלי המניות.

קדבורי היא יצרנית הממתקים השנייה בגודלה בעולם, והמותג המוכר ביותר שלה הוא שוקולד דיירי מילק. קראפט היא מספר 5 בתחום הממתקים בעולם עם מותגים כגון טובלרון, קוט ד'ור, טרי וסושאר, וזאת מלבד מותגי מזון מובילים כמו גבינת ולוויטה וקפה מקסוול. ברקשייר התאוויי של וורן באפט מחזיקה ב-9.37% ממניות קראפט.