תביעה בבריטניה: מנהל שלח מיילים בוטים וכינה עובדת "בלונדינית טיפשה"

מארק לואו, מייסד קרן הגידור נומוס קפיטל פרטנרס, נתבע בידי אחת מעובדותיו לשעבר - שמאשימה אותו באפליה על רקע מיני ובהתנהגות שמיררה את חייה, ושאותה היא פירשה כ"פיטורים בלתי-רשמיים"

מייסד של קרן גידור שלח עשרות מיילים שעסקו בנשים ובמין לצוותו, שמורכב בעיקר מנשים, ואף כינה לכאורה את אחת מעובדותיו לשעבר "בלונדינית טיפשה" - כך נטען בבית משפט בלונדון.

מארק לואו, מייסד קרן הגידור נומוס קפיטל פרטנרס, נתבע בידי אחת מעובדותיו לשעבר, ג'ורדן ווימר בת ה-29, שמאשימה אותו באפליה על רקע מיני, וכן בקיצוץ שכר בלתי חוקי ובהתנהגות שמיררה את חייה, ושאותה היא הבינה כ"פיטורים בלתי-רשמיים".

בית המשפט שמע את הטענה כי לואו העביר לעובדיו מיילים שקיבל מעמיתים, כולל מייל שכותרתו "נשים - כפי שמסבירים אותן מהנדסים", ומייל אחר שהכיל בדיחה גסה. בתשובה לשאלה אם מיילים כאלה הם בבחינת השפלה לנשים, השיב לואו כי הם נשלחו לכל הצוות ולא רק לנשים בצוות, וכי מדובר ב"בדיחות" שאותן הוא החשיב ל"משעשעות". הוא תיאר את המיילים כ"לא בוטים".

לואו גם אמר לכאורה למנהלי קרנות באירוע שבו השתתפו אנשי קרנות גידור כי ווימר היא "העובדת הדקורטיבית שלא ממש עושה הרבה", וכי היא "רק בלונדינית טיפשה".

לואו הכחיש כי אמר את הדברים במהלך האירוע. בהצהרות שהוגשו לבית המשפט טען לואו כי הדברים המיוחסים לו נאמרו בהקשר אחר ובאופן "הומוריסטי" ו"קליל".

ווימר הצטרפה לנומוס ב-2004 במשכורת של 50 אלף ליש"ט ובונוס של 10 אלף ליש"ט. בתחילת 2008 עמדה משכורתה על 100 אלף ליש"ט, ולדבריה הובטח לה בונוס של 477 אלף ליש"ט.