יחבור למאור? יעקב פרנקל מועמד לתפקיד יו"ר בנק לאומי

פרנקל שימש נגיד בנק ישראל בשנים 1991-2000 ■ בצד מועמדותו של פרנקל עדיין תלויה ועומדת מועמדותם של יו"ר רשות ני"ע לשעבר, משה טרי, וכן של אורי יוגב, ראש אגף התקציבים לשעבר

בימים האחרונים מוזכר שמו של יעקב פרנקל כמועמד אפשרי לתפקיד יו"ר בנק לאומי , כך נודע ל"גלובס". שמו של פרנקל עלה בשיחות בין שר האוצר, יובל שטייניץ, לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו. המחשבה היא כי פרנקל, כנגיד בנק ישראל לשעבר ופרופסור לכלכלה בעל שם, יהיה מועמד שאינו מעורר מחלוקות.

פרנקל, בן 66, שימש נגיד בנק ישראל בשנים 1991-2000. לפני כן שימש כיועץ הכלכלי הראשי ומנהל המחקר של קרן המטבע הבינלאומית, וקודם לכן שימש כפרופסור לכלכלה באוניברסיטת שיקגו, וכמי שהופקד על הקתדרה לכלכלה בינלאומית.

בסיום הקדנציה שלו כנגיד בנק ישראל הצטרף פרנקל כחבר בצוות יועצים ליו"ר מריל לינץ' העולמית, וב-2002 מונה ליו"ר מריל לינץ' אינטרנשיונל, שריכזה את פעילות בנק ההשקעות מחוץ לארה"ב. בשנת 2004 התמנה פרנל לסגן יו"ר AIG העולמית, שקרסה השנה בעיצומו של המשבר הכלכלי. לפני כשבוע, בתום 5 שנות קדנציה ב-AIG, הודיע פרנקל על התפטרותו.

פרנקל אמר בתגובה כי "לא ידוע לי על כך". מקורב למקבלי החלטות אמר היום ל"גלובס" כי "פרנקל הוא מועמד ראוי ביותר".

בצד מועמדותו של פרנקל עדיין תלויה ועומדת מועמדותם של יו"ר רשות ני"ע לשעבר, משה טרי, וכן של אורי יוגב, ראש אגף התקציבים לשעבר ויו"ר הוועדה המייעצת של המועצה הלאומית לכלכלה. ההערכה היא כי סיכויי השניים לא רעים.

טרי שימש כיו"ר רשות ני"ע במשך למעלה מחמש שנים, זאת לאחר שהאריך את הקדנציה שלו בכמה חודשים לבקשתו של שר האוצר דאז, רוני בר-און. הוא סיים את תפקידו בינואר 2007 ומאז הוא מעורב בעיקר בפעילויות עסקיות פרטיות. בין היתר ריכז את פרויקט תעלת הימים של יצחק תשובה.

יוגב נחשב מקורב מאוד לנתניהו.

מלשכת שר האוצר נמסר בתגובה בנוגע למועמדותו של פרנקל: "אנו לא מתייחסים לספוקלציות לגבי מינויים".