בנק ישראל: המדד המשולב לחודש אוקטובר 2009 עלה ב-0.5%

העלייה במדד, המצטרפת לעליה בו בחודשים האחרונים, מצביעה כי נמשכת התפנית החיובית בפעילות המשק ■ העלייה החודש משקפת בעיקר עליה בנתוני היצוא התעשייתי

המדד המשולב למצב המשק בחודש אוקטובר עלה ב-0.5%. העלייה במדד, המצטרפת לעליה בו בחודשים האחרונים, מצביעה כי נמשכת התפנית החיובית בפעילות המשק. העלייה החודש משקפת בעיקר עליה בנתוני היצוא התעשייתי, בעוד שביתר הרכיבים נרשמו ירידות . עוד יצוין כי במדדי יצוא הסחורות והיצור התעשייתי חלו עדכונים כלפי מעלה בחודשים ספטמבר ואוגוסט בהתאם.

החודש חל שינוי בחישוב מגמת המדד. השינוי נועד להתמודד עם הגידול החריג (אף יחסית למחזורי העסקים הקודמים) שחל בשונות של רכיבי המדד במשבר האחרון. שינוי זה משפר את המתאם בין קצב צמיחת המדד לצמיחת התוצר העסקי. בעקבות שינוי זה קטנה שונותו של המדד המשולב במשבר האחרון, אך זאת ללא שינוי מהותי באיתור העיתוי של נקודות התפנית בפעילות, כפי שהתקבלו בפרסומי המדד עד כה .

אשר להתפתחות רכיבי המדד: מדד יצוא השירותים ירד באוקטובר בשיעור של 5.7% לאחר עליה של 1.6% בספטמבר. במדד יצוא הסחורות נרשמה עלייה באוקטובר של 6% בהמשך לעליה של 0.9% בספטמבר. מדד יבוא מוצרי צריכה ירד באוקטובר בשיעור של 0.9%, בהמשך לירידה של 0.1% בספטמבר.