פרטנר נערכת לדיבידנד מיוחד: תגייס 360 מיליון שקל ממוסדיים

איגרות החוב מסדרה ב' צפויות לשאת ריבית שנתית של 5.5% ללא הצמדה ■ סדרה ג' תהיה צמודת מדד ותישא ריבית של 4% ■ מוקדם יותר השבוע הודיעה סוכנות הדירוג מודי'ס העולמית על כוונתה לשקול הורדת דירוג לפרטנר

בשבוע שעבר הכריזה חברת הסלולר פרטנר על תוכנית לחלוקת דיבידנד מיוחד בסך מיליארד שקל לבעלי המניות שלה ברבעון הראשון של 2010, בדרך של הפחתת הון. הדיבידנד המיוחד צפוי לסייע לסקיילקס , שבשליטת אילן בן דב, במימון רכישת השליטה בפרטנר, עליה סיכמה באוגוסט, תמורת 5.29 מיליארד שקל.

על מנת לחלק את הדיבידנד המיוחד, נדרשת פרטנר למקורות מימון שיתמכו בקופת המזומנים שלה. לשם כך, הודיעה היום החברה על כוונתה להנפיק אג"ח בהיקף של כ-360 מיליון שקל, בהנפקה פרטית של שתי סדרות שיוצעו למשקיעים מוסדיים בלבד. שתי הסדרות לא יישאו ביטחונות ולא יהיו ניתנות להמרה למניות החברה, והן צפויות להירשם למסחר ברצף מוסדיים.

איגרות החוב מסדרה ב' צפויות לשאת ריבית שנתית של 5.5% ללא הצמדה, והקרן שלהן תשולם בארבעה תשלומים שנתיים שווים בשנים 2012-2015. סדרה ג' תהיה צמודת מדד ותישא ריבית של 4%. הקרן על איגרות אלו תשולם גם היא בארבעה תשלומים שווים החל מ-2013.

האג"ח ידורגו AA-

פרטנר מתכוונת כאמור לעשות שימוש בתמורת ההנפקה כתחליף להלוואות בנקאיות לצורך תשלום הדיבידנד המיוחד, שינבע מהפחתת ההון המתוכננת, או למחזור חוב קיים. סכום הפחתת ההון טרם נקבע, אך הוא צפוי לנוע בטווח של 1-1.4 מיליארד שקל. הגיוס המתוכנן על ידי פרטנר זכה לדירוג ilAA מינוס מצד S&P מעלות, שקבעה לאג"ח החדשות תחזית דירוג יציבה.

נזכיר, כי מוקדם יותר השבוע הודיעה סוכנות הדירוג מודי'ס העולמית על כוונתה לשקול הורדת דירוג לפרטנר, בעקבות ההרעה בתוצאותיה ברבעון השלישי על רקע התחרות הגוברת בענף. במודי'ס קבעו מספר פרמטרים לפיהם יישמר הדירוג גם תחת הבעלות החדשה של החברה. פרטנר סיימה את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 263 מיליון שקל, שהיווה ירידה של 20.3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.