אופרה ווינפרי מסיימת את תוכניתה לאחר 25 שנה ב-CBS

התוכנית משודרת ב-145 מדינות בעולם, וצופים בה מדי שבוע כ-42 מיליון צופים בארה"ב בלבד ■ הצפי הוא כי ווינפרי תפתח ב-2011 תוכנית ראיונות חדשה ברשת WON שבבעלותה בשיתוף עם רשת דיסקברי

אופרה ווינפרי צפויה להודיע היום (ו') בשידור חי על התאריך הסופי בו תשודר תוכניתה האחרונה - כך הודיעה חברת ההפקה Harpo שבבעלות אשת הטלוויזיה המיליארדרית.

תוכנית הטוק-שואו היומית "The Oprah Winfrey Show" של המלכה הבלתי מעורערת של הטלוויזה בארה"ב צפויה להגיע לקו הסיום בשנת 2011, לאחר 25 עונות.

התוכנית משודרת ב-145 מדינות ברחבי העולם, וצופים בה מדי שבוע כ-42 מיליון צופים בארה"ב בלבד. מאז השנה שעברה הרייטינג של התוכנית ירד ב-7%.

הצפי הוא כי אופרה בת ה-55 תפתח תוכנית ראיונות חדשה ברשת Oprah Winfrey Network הקרויה על שמה ומצויה בבעלות משותפת עם רשת דיסקברי, אשר צפויה להחליף בשנת 2011 את ערוץ הבריאות של דיסקברי בו צופים כ-74 מיליון בתי-אב בארה"ב.

הסינדיקט עליו השתייכה אופרה עד כה, CBS, עדיין מקווה כי יוכל להמשיך לעשות עסקים עם ווינפרי. "אנו יודעים שאופרה תצליח בכל מה שתשים עליו את ידה" נמסר בהודעת CBS. "אנו מצפים להמשיך ולעבוד איתה בשנים הקרובות, ומקווים שנעבוד יחד גם לאחר מכן".

העונה ה-24 של תוכנית הטוק-שואו של אופרה נפתחה השנה ברעש גדול, כאשר ערכה מסיבת רחוב ל-20,000 ממעריציה בשיקגו. בתוכנית הופיעו ה-Black Eyed Peas, ונערכו בה ראיונות היסטוריים כמו זה שערכה אופרה עם המתאגרפים מייק טייסון ואבנדר הולדפילד. כמו גם עם הזמרת וויטני יוסטון.

הרפו סטודיו, חברת ההפקות שבבעלות ווינפרי, מפיקה תוכניות אירוח כגון זו של ד"ר פיל וזו של השפית רייצ'ל ריי. "O", המגזין של אופרה, הגיע למקום ה-7 במדד הפופולריות בארה"ב במהלך המחצית הראשונה של 2009.

בספר שכתבה בשנת 1998, "מסע להיות אהובה", כתבה וויפרי: "באתי משום מקום, לא הכוח לא הכסף ואפילו לא המחשבות - היו שלי. לא היה לי רצון חופשי. לא קול. עכשיו יש לי את החופש, הכוח והרצון לדבר אל מיליונים מדי יום".

מוקדם יותר השנה העריך המגזין "פורבס" את שוויה של ווינפרי בכ-2.7 מיליארד דולר.