הבורסה ננעלה במגמה מעורבת; אפריקה צנחה 5.1%

גלובס tv בשוק ממתינים לפרסום הריבית מחר, לפקיעת אופציות המעו"ף ביום ה' ולדו"חות הבנקים וכי"ל במהלך השבוע ■ זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס": "נראה שהגל העולה הנוכחי מיצה את עצמו"

המדדים המובילים בבורסה נעלו היום (א') את יום המסחר הראשון של השבוע במגמה מעורבת ברקע הסנטימנט השלילי שאפיין את המסחר בוול סטריט בסוף השבוע, כאשר מדד הנאסד"ק איבד ביומיים כ-2.2%. מחזור המסחר בנעילה היה נמוך ועמד על כ-990 מיליון שקל.

בשוק נערכים לשבוע עמוס במיוחד, שיכלול החלטת ריבית, פקיעת אופציות מעו"ף, דו"חות כספיים של מזרחי טפחות והפועלים , וכן דו"חות של כי"ל .

"באחרונה הוגדרה כאן מגמת העלייה של מדד המעו"ף כמגמת עלייה חלשה", אומר זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס". "החולשה הזו באה ליד ביטוי בסדרה של אינדיקטורים שמתפצלים מהמדד; בעוד המדד ברמות שיא, האינדיקטורים לא הגיעו לרמות השיא בהן היו כשהמדד היה בשיא קודם, נמוך יותר. נראה שהגל העולה הנוכחי מיצה את עצמו ואפשרי מהלך ירידה או לפחות דשדוש מתמשך".

סגל מציין כי רמת התמיכה החשובה של המעו"ף ניצבת ב-1,040 נקודות. לדבריו, "תמיכה מעל השער הזה תיחשב סימן שורי ואפשר שירידה כזו תאפשר למעו"ף לקחת תנופה. ירידה מתחת ל-1,040 נק' תאשר בלימה של מגמת העלייה, כשהיעד הבא יהיה 1,020 נק'. מהלך מתחת ל-1,020 נק' ילמד על תחילתו של גל יורד".

כאמור, בשוק ממתינים לפרסום החלטת הריבית מחר (ב'), בה צפוי בנק ישראל להותיר את הריבית על 0.75%, אם כי יש המצפים להפתעה כדוגמת מריל לינץ' שצופה העלאת הריבית ב-0.25% ל-1%. החלטת הריבית מגיעה לאחר שמדד המחירים לצרכן עלה באוקטובר ב-0.2%, בהתאם לציפיות, וכן בעקבות פרסום נתוני תמ"ג טובים בשבוע שעבר, שהעידו על צמיחה של 2.2% במשק ברבעון השלישי.

אפריקה: "בהיעדר הסדר, נחרץ דינה של החברה להידרדר לחדלות פירעון"

הראלי בבורסה הורגש היטב בתוצאות הכספיות של כלל ביטוח , שדיווחה כי הרוויחה 117 מיליון שקל בזכות רווחי ההשקעות והמימון שהסתכמו ברווח של 2.569 מיליארד שקל. לשם ההשוואה, ברבעון המקביל אשתקד הפסידה 193 מיליון שקל.

נכסים ובנין ריכזה עניין לאחר שהשלימה בגיוס חוב בסך 430 מ' ש' מהגופים המוסדיים שהזרימו ביקושי יתר של 895 מיליון שקל. הריבית המקסימלית לאג"ח ה' בעבורן גייסה החברה את ההון הינה 6% לשנה כאשר שיעור הריבית הסופי ייקבע במכרז הציבורי שצפויה החברה לבצע. S&P מעלות דירגה את האג"ח "+A/ שלילי".

מניית אפריקה ישראל ננעלה בטריטוריה השלילית על רקע החלטת בג"ץ לבטל את הפרטת בתי הסוהר, פרויקט בו לקחה חלק גם אפריקה. אפריקה, שהשקיעה בפרויקט 110 מיליון שקל, תקבל את סכום ההשקעה בחזרה והיא מתכוונת לתבוע את המדינה בגין רווחים עתידיים שהיא הייתה עשויה לרשום בגין הפרויקט.

עוד בענייני אפריקה: לאחר שמחזיקי אג"ח ט' הגישו בקשה לורדה אלשיך, שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, לזמן את בעל השליטה לב לבייב למתן עדות בנוגע להסדר החוב של אפריקה עם נושיה, החברה מגיבה היום לטענות שהועלו על ידי אג"ח ט' ומבהירה באותיות קידוש לבנה: "בהיעדר הסדר, נחרץ דינה של החברה להידרדר לחדלות פירעון". החברה דוחה את טענות מחזיקי אג"ח ט' ודורשת לקיים אסיפה אחת של כל מחזיקי סדרות האג"ח כדי לאשר את הסדר החוב, ללא העדפת נושים.

מגזר מניות חברות חיפושי הנפט והגז עורר עניין מאחר והיום התקיים יום המסחר בזכויות של ישראמקו - הלא הן ישראמקו זכויות 9 . עוד בענף, חברת אמפל אמריקן דיווחה כי EMG שבשליטתה תמכור גז טבעי לחברת חיפה כימיקלים בסך של 70-100 מיליון דולר.

כמו כן יחול היום מועד הקיבול להצעת רכש חליפין של יחידות ההשתתפות של אבנר . דלק אנרגיה העלתה ביום ד' האחרון בכ-6% את מחיר ההצעה ליחידות אבנר כך שכעת מחזיקי אבנר שייענו להצעה ימסרו לדלק אנרגיה 630 יחידות השתתפות, לעומת 671 יחידות בהצעה הקודמת. במידה שכל בעלי יחידות ההשתתפות של אבנר ייענו למהלך, דלק אנרגיה תגדיל את אחזקתה בכ-9.77%, לעומת 10.3% בהצעה הקודמת, בעוד שהיא עצמה תנפיק את אותה כמות מניות - שיהוו כ-9% מהון המניות שלה - למחזיקי יחידות אבנר.

[לאתר המעו"ף]