הפרסומת לבנק מזרחי-טפחות - הזכורה והאהובה ביותר השבוע

גיאוקרטוגרפיה: קמפיין "להעברי את דביר" מוביל את הפרסומות הזכורות זה השבוע השלישי ברציפות

הפרסומת לבנק מזרחי-טפחות ("להעביר את דביר") באמצעות ראובני-פרידן היא הפרסומת הזכורה והאהובה ביותר השבוע. זהו השבוע השלישי ברציפות בו הפרסומת מדורגת במקום הראשון ברשימה הפרסומות הזכורות עם שיעורי זכירה העומדים על 16%. שיעורים אלה גבוהים משיעורי הזכירה אותם רשמה הפרסומת בשבוע שעבר, וגבוהים ב-30% מממוצע הזכירות החצי-שנתי העומד כעת על 11.9%. מבחינת אהדה רושמת הפרסומת שיעורי אהדה של 15.9%.

ד"ר רינה דגני, מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, מציינת כי השבוע ניתן להבחין כי הקטגוריה שתופסת את הנתח הגדול ביותר ברשימת הפרסומות הזכורות והאהובות היא קטגוריית הפיננסים - עם 4 פרסומות שעוסקות בנושא זה (בנק המזרחי-טפחות, בנק הפועלים, בנק לאומי והבנק הבינלאומי). עובדה זו מעידה לדעתה לא רק על הצלחתן של הפרסומות הללו, אלא גם על התאוששות המשק לאחר משבר כלכלי מתמשך.

הפרסומת לסלקום באמצעות גיתם BBDO מדורגת במקום השני ברשימת הפרסומות האהובות עם שיעורי אהדה העומדים על 13.6%. שיעורי האהדה לפרסומת נמוכים יחסית בקרב מבוגרים (גילאי 55 ומעלה). ברשימת הפרסומות הזכורות מדורגת הפרסומת במקום הרביעי עם שיעורי זכירה העומדים על 3.7%. נראה כי בפרסומת הושקעה השקעה תקציבית ניכרת, שכן מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי הפרסומת לסלקום היא גם הפרסומת המושקעת ביותר מבחינה תקציבית מבין כל הפרסומות והחסויות ששודרו במהלך השבוע האחרון, כאשר סך ההשקעה בפרסומת זו עומד על כ- 1.4 מיליון דולר.

הפרסומת לבנק הבינלאומי הראשון באמצעות גליקמן-נטלר-סמסונוב והפרסומת לבמבה באמצעות פובליסיס-אריאלי מדורגות ברשימת הפרסומות הזכורות, למרות שכלל לא שודרו במהלך השבוע האחרון.

מנתוני יפעת עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע גבוה במספרן ביחס לשבוע שעבר, כאשר מספרן כעת עומד על 278. כמו כן, בסך התקציבים שהושקעו בקמפיינים הפרסומיים השבוע חלה עלייה ביחס לשבוע שעבר, וכעת הוא עומד על כ-37.8 מיליון דולר (לעומת כ-35 מיליון בשבוע שעבר).

22