האוצר מבקש להמשיך ולהפחית את אגרת רשות השידור

זאת בשל חוסר ההתקדמות ברפורמה ברשות ■ על-פי החוק הקיים, מדי שנה אמורה אגרת הטלוויזיה לרדת ב-5% נוספים ■ ברשות השידור רואים בבקשה זו צעד הרסני לאור הגירעון ההולך וגדל ברשות

משרד האוצר דורש להמשיך ולהפחית את האגרה. בזמן הדיונים על הרפורמה ברשות השידור הופסקה ההורדה השנתית באגרת הטלוויזיה לבקשת רשות השידור, אך בדיון שהתקיים היום (א') בהשתתפות השר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור, יולי אדלשטיין, הודיע האוצר כי כל עוד הרפורמה אינה מתקדמת - אין כל סיבה להימנע מהפחתה.

בתום הישיבה, בה השתתפו גם בכירי רשות השידור, הוחלט כי ב-10 הימים הקרובים יוצג בפני האוצר מתווה להמשך הפעולות לטובת יישום הרפורמה, זאת לאחר שבשבוע שעבר הגיעו הדיונים מול העובדים למבוי סתום. אם עד אז לא תתגבש הרפורמה - תתחיל להתבצע תוכנית החירום של הרשות, שמשמעה סגירה מוקדמת של אולפנים ושל קול ישראל, ביטול שעות נוספות ושידורים חוזרים במקום הפקות חדשות.

על-פי החוק הקיים, מדי שנה אמורה אגרת הטלוויזיה לרדת ב-5% נוספים. כיום עומדת האגרה על כ-370 שקל, והיא נחשבת לאחת הנמוכות בעולם. למרות החלטה מוקדמת על בלימת ההפחתה, באוצר מבקשים כעת לחדשה לנוכח אי-ההתקדמות בדיונים.

[רשות השידור רואים בבקשה זו צעד הרסני לאור הגירעון ההולך וגדל ברשות.

ממשרד האוצר נמסר: "כל עוד אין רפורמה, אין שום סיבה לא להפחית את האגרה. אם נראה שהרפורמה מתקדמת, נבחן את עמדתנו מחדש".

מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, אמר בתגובה לידיעה כי "כפי שזה נראה כעת, לא יהיה מנוס מנקיטה בצעדי החירום, אבל תהיה זו שגיאה להוריד 5% מהאגרה. אני מאמין כי הרפורמה תקרום בסופו של דבר עור וגידים, ולנקיטת צעדי החירום כשלעצמם תהיינה השלכות כבדות על המשך התנהלותינו".