עיר פלסטינית חדשה תיבנה בשומרון: "רוואבי"

בשלהי 2010 צפויה הבנייה ברוואבי להיות מושלמת ושלב האכלוס יחל ■ העיר תאכלס כ-25 אלף איש ותתאפיין בבנייה לגובה ובפיתוח מודרני ■ טווח המחירים ינוע בין 40 ל-75 אלף דולר לדירה

כשברק אובמה עוקב מארה"ב אחר כל מבנה או מאחז יהודי שצצים ביהודה ושומרון, וכמעט מבלי ששמנו לב, בשטח ענק מצפון לרמאללה, מתקדמת בניית עיר פלסטינית חדשה. 25 אלף איש יחיו בעיר "רוואבי", או "גבעות" בתרגום חופשי לעברית, אשר תתאפיין בבנייה לגובה ובפיתוח מודרני. כך פורסם בגלי צה"ל.

לרמאללה, יריחו, שכם וחברון מצטרף כעת שם חדש -"רוואבי" העיר הפלסטינית החדשה בשומרון. 25 אלף איש ב-4,000 יחידות דירות יהיו בעיר המודרנית שהליכי התכנון שלה כמעט והושלמו בחודשים האחרונים.

"על גבעותיה העתיקות של פלסטין - חזון חדש הופך למציאות", כך מציגה הפרסומת את העיר החדשה, "רוואבי ממוקמת אסטרטגית בלב פלסטין, בין ירושלים ושכם, ורק תשעה קילומטרים מרמאללה".

את העיר יזם איש העסקים הפלסטיני באשר אל מסרי, בתקווה שתהיה מעין העיר מודיעין של הפלסטינים, כאשר ההשקעה מגיעה ל-700 מיליון דולר.

"אנחנו צריכים לבנות בניינים וליצור עבודות כי אם לא נעשה זאת בקרוב נחזור במהרה לתחילת האינתיפאדה", אומר אל מסרי, "רק כך נזניק את הכלכלה הפלסטינית". העיר החדשה תאופיין בבנייני מגורים לבנים וגבוהים, מתקני תיאור השופכין תוכננו כבר מראש, דבר חריג בתרבות הפלסטינית, ואפילו המסגדים יבנו מחוץ לעיר ולא במרכזה.

למרות כל אלה יושב ראש מועצת יש"ע, דני דיין מודאג מהתקדמות התכנית השאפתנית. "מסבירים לנו שהקפאת ההתיישבות היהודית נובעת מכך שאי אפשר לקבוע עובדות בשטח לפני משא ומתן. אז מה זה אם לא קביעת עובדה ענקית בשטח?", הוא שואל.

בשלהי 2010 צפויה הבנייה ברוואבי להיות מושלמת ושלב האכלוס יחל. אם אתם משפחה צעירה עם הכנסה ממוצאת של כ-1,000 דולר בחודש כדאי לבחון את המחיר האטרקטיבי שינוע בין 40 ל-75 אלף דולר לדירה, בסמוך לבתי עסקים, קניונים, בית חולים, פארקים ובתי קולנוע - הכל בעיר הפלסטינית החדשה.