האירועים הבולטים השבוע בשוק המט"ח

האם אלה הם ימים של מפנה בשווקים הפיננסיים בכלל ושוק המטבעות בפרט? ■ סקירה מאת ענקית המט"ח, FXCM ישראל

האם אלה הם ימים של מפנה בשווקים הפיננסיים בכלל ושוק המטבעות בפרט? את השבוע האחרון חתם הדולר בהתחזקות וזאת בעקבות פרסום דוחות רווח מאכזבים ונתוני מאקרו ירודים. ניכרת התפכחות בקרב המשקיעים ואם הנתונים השבוע ימשיכו במגמת ההרעה הרי שאנו צפויים בפני גל נוסף של שנאת סיכון.


מכירות בתים קיימים ארצות הברית (23 באוקטובר, 17:00 שעון ישראל)

היום (ב') יתפרסם בארצות הברית בשעה 17 שעון ישראל דוח מכירות הבתים הקיימים. על פי התחזיות המוקדמות, הנתון צפוי על עלייה של 2.3% בהיקף המכירות בחודש אוקטובר, והמספר השנתי הכולל צפוי להסתכם ב-5.7 מיליון בתים הנתון גבוה ביותר מזה שנתיים. מאמצי הממשל מרוכזים בשני המגזרים שספגו במשבר הנוכחי את המכה המשמעותית ביותר תעשיית הרכב ושוק הדיור. בחודשים האחרונים, הסיוע הממשלתי המוענק לרוכשי דירות נותן את אותותיו וניכרת עלייה בביקושים. נתון חיובי בהחלט עשוי לשפר את תחזית הצמיחה של ארצות הברית ולחזק את הדולר. מאידך, נתונים מאכזבים עלולים לעורר את החשש כי ההתאוששות הכלכלית הינה ברת-חלוף וכי המשק עוד צפוי לדשדש זמן רב.


תמ"ג ארצות הברית (24 באוקטובר, 15:30 שעון ישראל)

ביום שלישי יתפרסם העדכון השני של נתוני התמ"ג של ארצות הברית לרבעון השלישי. על פי התחזיות, הנתון צפוי להיות מתוקן למרבה האכזבה כלפי מטה, מ-3.5% ל-2.9%. עם זאת, עדיין מדובר ברבעון הראשון המציג שיעורי צמיחה חיוביים מזה חמישה רבעונים והנתון הטוב ביותר מזה שנתיים. גם נתוני הצריכה הפרטית, שיתפרסמו במקביל, צפוי להיות מתוקנים כלפי מטה, מ-3.4% ל-3.2%.

מדד אמון הצרכנים ארצות הברית (24 באוקטובר, 17:00 שעון ישראל)

שעה קלה לאחר פרסום לאחר מכן יתפרסם מדד אמון הצרכנים בארצות הברית לחודש נובמבר. על פי ההערכות המוקדמות, המדד לרשום ירידה מ-47.7 ל-47.0, ובכך לקבוע שפל של שישה חודשים. המשך ההרעה בשוק התעסוקה והתעכרות הסנטימנט בשוקי המניות משפיעים לרעה על סנטימנט הצרכנים, והחשש הוא כי לכשיסיר הממשל את התמיכה הכלכלית, המגזר הצרכני יתקשה להמשיך ולתחזק את תהליך ההתאוששות והכלכלה תשקע שוב מטה. ביחד עם דוח התמ"ג, הפרסום בהחלט עשוי להצית גל של שנאת סיכון בשווקים.

תמ"ג בריטניה (25 באוקטובר, 11:30 שעון ישראל)

ביום רביעי יתפרסם בבריטניה התיקון לנתוני התמ"ג לרבעון השלישי. הנתון צפוי להיות מתוקן מעט כלפי מעלה מ-0.4%- ל-0.3%-. והשיעור השנתי צפוי לעלות מ-5.2%-
ל-5.1%-. תיקון שכזה לא ימתיק בצורה משמעותית את הגלולה המרה ואין בכך כדי לשנות את העובדה כי מדובר ברבעון השישי ברציפות שהמשק מציג שיעורי צמיחה שלילית. השטרלינג עדיין נמצאת בעמדת נחיתות לאחר שסיכומי ישיבת הבנק המרכזי שפורסמו .