לוחות השידורים של קשת ורשת לשנת 2010 לא אושרו

הרשות השנייה טוענת כי קיים חוסר של תוכניות דרמה ותעודה בלוחות שהוצעו ע"י זכייניות ערוץ 2 ■ הורתה לקשת ולרשת לתקן את לוחות השידורים בתוך שבועיים ולהגישם לאישור מחדש

ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה לא אישרה את לוחות השידורים של זכייניות ערוץ 2 לשנת 2010. ל"גלובס" נודע כי מועצת הרשות הורתה לקשת ולרשת לתקן את לוחות השידורים בתוך שבועיים ולהגישם לאישור מחדש, זאת על מנת למנוע מצב של אי-עמידה במחוייבויות.

זכייניות הטלוויזיה המסחרית, כמו גם זכייניות הרדיו המסחרי, מחוייבות להגיש לאישור הרשות השנייה את תוכנית העבודה המתוכננת שנה אחת קדימה ואת לוחות השידורים המיועדים לעונה הראשונה של 2010.

המועצה מצאה כי על-פי רוב הלוחות עומדים בקריטריונים, ועל-פי גורם פנימי הלוחות "מוצלחים". עם זאת, חסרות בכל אחד מהלוחות עוד תוכניות דרמה ותעודה. כמו כן הלוחות חסרים מגזין תרבות, הנדרש מהזכייניות על-פי מחוייבותן במכרז.

גם בתקופה המקבילה אשתקד לא אישרה מועצת הרשות השנייה את לוחות 2009. אז הוחלט במקביל להגביל משמעותית את כמות תוכניות הריאליטי המשודרות בערוץ 2 ובערוץ 10. בעקבות החלטה זו הוגבלה כל זכיינית בערוץ 2 לשידור של 3 שעות ריאליטי בכל שבוע, ובמקביל לשדר 5 שעות של תוכניות סוגה עילית באותו שבוע.

בינואר 2010 צפויות הזכייניות קשת ורשת להחליף ביניהן את ימי השבוע. רשת תעבור לשדר ב-3 הימים הראשונים של השבוע, ואילו קשת תעבור לשדר ב-4 הימים האחרונים של השבוע.

מרשת ומקשת לא נמסרה תגובה.

מהרשות השנייה נמסר: "אישור תוכניות ולוחות השידורים נמצא בהליך של בדיקה, אישור והגשת השלמות".