הבעלים החדש של בזק שאול אלוביץ' לא ישקיע ב-DTH

אלרן הודיעה על הפסקת המו"מ להכנסת שאול אלוביץ' כשותף בחברת הלוויין הרומנית ■ בעלי האג"ח של אלרן צפויים לדרוש פירעון מיידי

היה או לא היה הסכם? זו השאלה עליה יצטרכו לענות גדי ודורי דנקנר, בעלי השליטה באלרן השקעות, באסיפות האג"ח שייערכו בימים הקרובים. זאת בעקבות הודעת החברה היום על הפסקת המו"מ להכנסת משקיע לחברת הלוויין הרומנית DTH, בה מחזיקים הדנקנרים 28% באמצעות אלרן .

בחודשים האחרונים ניהלה החברה מו"מ עם שאול אלוביץ', בעל השליטה ביורוקום, להשקעה ב-DTH. בשיחות פרטיות שניהלה אלרן עם חלק מבעלי איגרות החוב שלה עימם היא מנסה להגיע להסדר חוב, דיווחה החברה על הסכם חתום להשקעה.

על פי מסמך שמסכם את אסיפת בעלי האג"ח בשבוע שעבר, שהגיע לידי "גלובס", גדי דנקנר מסר לבעלי האג"ח, כי "נכון לרגעים אלו, עורכי הדין של כמה מהצדדים לעסקה כבר מחזיקים בידיהם הסכם חתום". לדבריו, גם בנק מזרחי טפחות מכיר את פרטי העסקה וגם הוא יושב כרגע וממתין.

דנקנר אף טען באותה אסיפה, כי החברה מעדיפה לא לדווח עדיין על המו"מ על מנת שלא צריך יהיה לפרסם הודעות מתקנות במידה שהעסקה לא תצא לפועל.

עם זאת, כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"גלובס" לפי גורם מקורב ליורוקום, הסיכויים להשקעתו של אלוביץ' בחברת הלוויין המפסידה היו קטנים ואף אפסיים. למרות זאת, ביקשו בעלי השליטה באלרן לדחות את אסיפות האג"ח המיועדות בשבוע כדי לדווח על התקדמות במו"מ, ואף על חתימת הסכם ההשקעה בחברה הרומנית, בניסיון לדחות את יישום הסדר חוב בחברה.

אלרן השקעות מנהלת מזה עשרה חודשים מו"מ עם בעלי איגרות החוב שלה לצורך הגעה להסדר, לאחר שלא עמדה בתשלומי הקרן והריבית בשתי הסדרות הסחירות שלה מאז פברואר האחרון. לאלרן, הנושאת עימה גירעון של 237 מיליון שקל בהון העצמי והערת "עסק חי", חוב של 122 מיליון שקל בשתי סדרות אג"ח ש-58% מתוכן מוחזקים על ידי בעלי השליטה.

בעבר טענה אלרן במצגת שערכה מול בעלי האג"ח, כי הצלחת יישום הסדר החוב מותנית בשווי נכסיה ובתזרים הנובע מהם. התזרים תלוי בעיקר בעסקה להכנסת משקיע ל-DTH.

על פי העדכונים שקיבלו בעלי האג"ח בעבר, בעלי המניות של DTH ניהלו מו"מ עם אלוביץ' לעסקה בה ישקיע 35 מיליון אירו כנגד הקצאת 60% ממניות החברה, במטרה לאפשר את המשך פעילותה. מלבד אלרן, ב-DTH שותפות גם ליוורמור של נועם לניר (18.2%), גלובליקום של אמנון סלע ואיזיק וולדמן (10%), ומבטח שמיר (3%). יו"ר החברה הוא דורי דנקנר.

בעלי האג"ח של אלרן יידרשו להחליט באסיפה שתיערך מחרתיים כיצד להמשיך ולהתנהל מול החברה, שמאז פברואר מנסה למשוך זמן בהגעה להסדר חוב. זאת בעת שברור כי אלרן לא הצליחה להביא משקיע חיצוני ל-DTH, במטרה להציף ערך בחברה ולשפר את ערך הנכסים מול ההתחייבויות שלה. באלרן ציינו בהודעה לבורסה היום, כי החברה ממשיכה לפעול למציאת משקיעים לחברה הרומנית, ולשם כך אף התקשרה עם בנקאי השקעות שיסייע לה.

על פי הערכות של גורמים המקורבים לבעלי האג"ח של החברה, המשקיעים המוסדיים ידרשו באסיפת האג"ח הקרובה פירעון מיידי של סדרות האג"ח.