ערוץ 10 דורש לפרסם את דו"ח הרשות השנייה לשנת 2008

טוען כי הדו"ח מצביע על עמידת ערוץ 10 במחוייבויות - לעומת חוסרים של זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת בתחום הסוגה העילית ■ הצעת החוק להארכת זיכיון ערוץ 10 צפויה לעבור מחר שינויים בוועדת הכלכלה של הכנסת

הצעת החוק להארכת זיכיון ערוץ 10 צפויה לעבור מספר שינויים. מחר (ד') בבוקר יעלה החוק לדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, לאחר שעבר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. גופי התקשורת שהביעו התנגדויות סביב החוק צפויים להניח מחאותיהם בדיון.

על-פי ההערכה, תתקבל דרישת ערוץ 10 שלא לשנות את ההחלטה להקפיא 9 מיליון שקל שהוקפאו במסגרת הוראת השעה של הרשות השנייה.

בתוך כך, ערוץ 10 דורש את פרסומו המיידי של דו"ח הרשות השנייה לשנת 2008. במכתב שנשלח הבוקר ליו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, וליו"ר הרשות, מנשה סמירה, כותב עו"ד יורם בונן בשם הערוץ כי "עיכוב פרסומו של הדו"ח פוגע בישראל 10".

כפי שפורסם ב"גלובס", הדו"ח עומד להצביע על עמידה של ערוץ 10 בכל מחוייבויותיו, לצד חוסרים בעשרות מיליוני שקלים לזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת.

קשת ורשת כבר עתרו לבג"ץ נוכח הדו"ח המתגבש, לאור העובדה שלא חלה עליו תוכנית מיקוד הרגולציה של הרשות השנייה.

"במהלך החודשים האחרונים מתקיימים דיונים בעניינו של ערוץ 10", כותב עו"ד בונן. "דיונים אלה מתמקדים בחוסר בתוכניות מהסוגה העילית, אך למעשה התמונה בכללותה אינה פרוסה בפני ועדת הכלכלה. מן ההגינות להניח בפני ועדת הכלכלה את התשתית העובדתית המלאה, לרבות העובדה שהחל משנת 2008, ישראל 10 עומדת בכל מחוייבויותיה בתחום הסוגה העילית - ואף משלימה מחוייבויות עבר".

מהרשות השנייה נמסר: "על-פי הנוהל, דו"ח הרשות השנייה יובא ויאושר בפני מועצת הרשות השנייה".