וירוס אלים ראשון ב-iPhone: מסוגל לקבל פקודות מרחוק

הווירוס יכול גם להתפשט למכשירים אחרים הנמצאים באותה רשת אלחוטית ■ בעיה נוספת של הווירוס היא השימוש הגובר שלו בבטרייה, בניסיון לבצע התקשרויות שונות ברשת ■ האם משתמשי הטלפונים החכמים יצטרכו להתקין בקרוב תוכנות אנטי-וירוס?

משתמשי ה-iPhone יצטרכו ככל הנראה להתקין בקרוב אנטי-וירוס בטלפון החכם שלהם או לקוות שאפל תמצא פתרונות אבטחה טובים יותר למכשיר הפופולרי שלהם. וירוס שתוקף בפעם הראשונה בצורה אלימה את מכשירי המשתמשים הגיע לאחרונה למכשירים הפרוצים.

פרסומים שונים מזהירים כי משתמשים הולנדיים נמצאים בקבוצת סיכון, כאשר הם מנסים להיכנס לאתר של הבנק ING Direct. באותו זמן מחליפה התולעת את עמוד הבית, בשביל לגנוב את פרטי הכניסה של המשתמש.

אותו וירוס מסוגל לקבל פקודות מרחוק על-ידי המפעיל שלו, והוא יכול להתפשט למכשירים אחרים הנמצאים באותה רשת אלחוטית.

בעיה נוספת של הווירוס הזה היא השימוש הגובר שלו בבטרייה, בניסיון לבצע התקשרויות שונות ברשת.

בתחילת החודש התבשרנו על וירוס אחר ל-iPhone, שפגע בטלפונים פרוצים באוסטרליה של אפל. במקרה הזה, מדובר בסוג של מתיחה, ששינתה את הטאפט של המכשיר לתמונת הזמר ריק אסטלי.

בשני המקרים בהם התפרצו הווירוסים מדובר בטלפונים פרוצים, כאשר הסיבה לכך היא שבתהליך פתיחת המכשיר באופן פרטי, הסיסמה של המכשיר משתנה למילה גנרית, ומשתמשים שלא טורחים לשנות אותה נשארים חשופים לווירוסים שונים. כמות המשתמשים הגדולה בעולם העובדת עם מכשירי iPhone פרוצים, הופכת את בעיית האבטחה הזו למטרד לא קטן.

חברות האנטי-וירוס הן כנראה המרוויחות הגדולות מהדיווחים על וירוסים ל-iPhone. חברות אלה מנסות כבר תקופה ארוכה לגרום למשתמשים של מכשירים סלולריים לרכוש תוכנות הגנה לטלפונים שלהם, אולם הן נכשלו עד היום, מכיוון שהאיומים על הטלפונים החכמים היו זניחים מאוד.

כנראה שבקרוב נראה מאמצים רבים יותר של החברות האנטי-וירוס לפנות למשתמשים הפרטיים והארגוניים, במטרה שירכשו את התוכנות שלהן.