הרשות השנייה בודקת הפרה של תוכן שיווקי ב"אח הגדול"

בתוכנית ששודרה ביום ראשון ניתנה חשיפה ארוכה ובולטת לחברת בזק, שהיא נותנת החסות המרכזית לתוכנית הריאליטי של קשת זו העונה השנייה ברציפות ■ התוכנית באותו יום זכתה לרייטינג של 33.1%

הרשות השנייה שלחה מכתב "לפני הפרה" לזכיינית ערוץ 2 קשת, בגין חשיפה מוגזמת שנתנה בתוכנית "האח הגדול" לחברת בזק.

בזק היא נותנת החסות המרכזית לתוכנית הריאליטי זו העונה השנייה ברציפות. החברה שילמה 1.8 מיליון שקל על החסות ולמעלה מ-50 אלף דולר עבור "ברייק הזהב".

על-פי חוקי הרשות השנייה, חל איסור על תוכן שיווקי בשידורי הערוצים המסחריים.

תוכנית "האח הגדול" שנבדקת היא התוכנית השלישית ששודרה ביום ראשון האחרון. התוכנית זכתה לרייטינג של 33.1%. בתוכנית היו אמורים המתמודדים לנחש סודות של חבריהם לבית "האח הגדול". סודו של אחד המשתתפים בתוכנית, העיתונאי גואל פינטו, הוא שבעברו הוא עבד במוקד 144 של בזק. במשך דקות ארוכות הבליטה התוכנית עובדה זאת, תוך אזכור שם החברה ושילוב קטע בו נראה מוקד 144 של בזק כשאחת מעובדות המוקד מספרת על איכות השירות.

הבולטות של בזק באה לידי ביטוי גם בדרכים אחרות בתוכנית. כך, השנה משולב לראשונה בבית "האח הגדול" טלפון דרכו מתקשר "האח" למשתתפים, ומשתתפים שזוכים להטבה מיוחדת, מקבלים "אסימון" בצבע הלוגו של חברת בזק.

מקשת כבר נלקחה דקת פרסום בראשית השנה בגין פרסום סמוי בעונה הראשונה של "האח הגדול". אז היה זה בשל חשיפה מוגזמת למותג "ארט בורגר" של רשת ההמבורגרים מוזס.

כפי שפורסם ב"גלובס", הרשות השנייה גם בודקת חריגה של קשת בכמות שעות שידור הריאליטי בשבוע. על כל אחת מזכייניות ערוץ 2 חלה הגבלה של 3 שעות ריאליטי במסגרת שידוריה בשבוע. בשבוע שעבר, שבוע הבכורה של העונה השנייה של "האח הגדול", שידרה קשת 4 שעות של התוכנית.

מקשת לא נמסרה תגובה. ברשות השנייה אישרו כי "יצא מכתב הפרה לכאורה בגין פרסומת אגב אסורה בתוכנית 'האח הגדול'".