התמונה העולמית שורית למדי

ETFs היכולות לחזק את תיק ההשקעות בחו"ל

מדי פעם אנחנו עורכים כאן בדיקה מקיפה של ETFs הנותנות חשיפה למדינות מתוך כוונה לאתר את אלו שיכולות לחזק תיק השקעות בחו"ל. זאת כאשר הבנצ'מרק ממשיך להיות ה-S&P 500 . להלן הרשימה העדכנית-מיטבית להיום:

אוסטרליה-EWA : ממשיכה לעלות ולהתחזק ללא תנודתיות וללא "בעיות". סביר שה-VIX האוסטרלי, אם יש כזה, שטוח כמו המדבר. הגנה על פוזיציית רכש מתחת ל-23 דולר.

קנדה-EWC : יש ניצני התחזקות. הגנה על פוזיציית רכש מתחת ל-25 דולר. סיכויים טובים להמשך עלייה.

גרמניה-EWG : ה-ETF של גרמניה נמצאת במצב מעניין מאוד שכן התמיכה באזור ה-19 דולר היא משמעותית מאוד והמהלך מעל 19 דולר סימן סיכוי למהלך עלייה משמעותי בעקבותיו. יש סיכוי ש-EWG תרוץ למעלה. הגנה מתחת ל-21.5 דולר.

יפן-EWJ : לגבי יפן "פישלנו" שכן עד לא מזמן היא נראתה לנו מעניינת ביותר אבל אכזבה. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מהעובדה שההגעה של EWJ ל-9 דולר היא הזדמנות רכש. נראה שבגלל המחיר ובגלל חשיבותה של המדינה, אפשר לשים קצת EWJ בתיק.

סינגפורEWS -: למרות העלייה החדה מהשפל, נראה שהסיכון בהשקעה ב-EWS לא גדול. זאת מכיוון שיש תמיכה חשובה ב-11 דולר שאמורה לעבוד ובכל מקרה ניתן להגן מתחתיה. סיכוי להתפתחות פער חיובי בהשוואה ל-S&P500.

בריטניה-EWU : לא משנה מה אומרים על כלכלת בריטניה, EWU רצה למעלה. הגנה נוחה על פוזיציית רכש מתחת ל-16.3 דולר.

דרום קוריאה-EWY : מתחילה מהלך של התחזקות מול ה-S&P500. מהלך מעל ל-47.7 דולר יחשב סימן שורי. הגנה מתחת ל-44 דולר.

סין-FXI : פרצה התנגדות ב-44.36 דולר. ההתנגדות הזו אמורה להיות תמיכה ומכאן צפוי מהלך עלייה נאה.

סה"כ, התמונה העולמית נראית שורית למדי. ה-ETFs שציינו כאן היום נבחרו אומנם על סמך עוצמה בהשוואה ל-S&P500 אבל הם כולן במגמת עלייה עצמאית ומעל תמיכה חשובה. הנחת המוצא היא המשך עלייה שלהן, עובדה התומכת גם בתרחיש השורי שלנו ביחס לארה"ב לגביו נעדכן ביום חמישי