מחלוקת על שכר-טרחה בין עו"ד יוסי כהן למטיס קפיטל

כהן, כונס הנכסים של מניות פטרו גרופ, דורש ממטיס קפיטל שכר-טרחה של מיליון שקל בגין כינוס הנכסים של אג"ח אמריס - ומעכב את העברת מניות השליטה בפטרו גרופ למטיס עד לתשלום שכר-הטרחה

כונס הנכסים של מניות פטרו גרופ , ד"ר עו"ד יוסי כהן, לא קיבל לטענתו את מלוא שכר-הטרחה שמגיע לו מחברת מטיס קפיטל , הנמצאת בשליטת אמנון ברזילי ומוני הראל, מאחר שבין הצדדים קימת מחלוקת לגבי גובה שכר-הטרחה לכונס ולנאמן האג"ח של חברת אמריס, שהחזיקה במניות.

עו"ד כהן דורש כי מטיס קפיטל תשלם לו מיליון שקל, בעוד שהחברה מוכנה לשלם לו, ככל הידוע, כ-650 אלף שקל בלבד.

לאור המחלוקת, וכל עוד לא יוסדר נושא שכר-הטרחה, מסרב עו"ד כהן להעביר לידי מטיס את מניות השליטה בחברת פטרו גרופ, על אף שהחברה זכתה בהתמחרות עליהן לפני מספר חודשים. בינתיים ניכה כהן 290 אלף שקל שכר-טרחה מהתמורה ליתר בעלי האג"ח של אמריס.

חברת ההשקעות אמריס נמצאת כיום בהליך של פירוק לאחר שלא עמדה בהחזר האג"ח. הנכס העיקרי שלה, מניות השליטה בחברת תחנות הדלק בארה"ב פטרו גרופ, הועמד למכירה, כדי שניתן יהיה לשלם למחזיקי האג"ח.

מטיס קפיטל השתלטה על אמריס באמצעות רכישת כ-70% מסדרת האג"ח והובילה מהלך של חדלות פירעון, כדי שניתן יהיה למכור את מניות פטרו גרופ ששועבדו לטובת מחזיקי האג"ח.

מחזיקי האג"ח של אמריס אישרו בחודש יוני מכירת 48% ממניות פטרו גרופ למטיס קפיטל תמורת כ-40 מיליון שקל. ממכירת המניות קיבל הכונס, עו"ד כהן, סכום של 12.1 מיליון שקל ממטיס בחודש ספטמבר, השווה לחלקם היחסי של מחזיקי האג"ח במכירה.