העסקה הושלמה: ניופאן רוכשת 26% מבסט ביי וביג בוקס

זאת לפי שווי של 80 מיליון שקל ■ מחזור המכירות של שתי הרשתות עומד יחד על 250 מיליון שקל ■ רשת בסט ביי מונה 17 סניפים, ואילו רשת ביג בוקס מונה 7 סניפים

קבוצת ניופאן של צביקה גיור רוכשת 26% מהרשתות ביג בוקס ובסט ביי מקבוצת פישמן, לפי שווי של 80 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". מדובר בכניסה ראשונה של ניופאן לתחום הקמעונאות.

במסגרת ההסכם שנחתם אמש (ג') בין הצדדים, לגיור ניתנה אופציה לרכישה של 24% נוספים מהרשתות, כך שניופאן תחזיק 50% משתי הרשתות.

מיצוב גבוה

מחזור המכירות של שתי הרשתות עומד יחד על 250 מיליון שקל. רשת בסט ביי מונה 17 סניפים, ואילו רשת ביג בוקס מונה 7 סניפים. רשת ביג בוקס ממצבת עצמה כבעלת מובילות ברמה הטכנולוגית. כך, למשל, היא זוכה בשוק לקדימות בהשקת מוצרים.

שתי הרשתות צופות לסיים את השנה הנוכחית עם רווח תפעולי של 5-6 מיליון שקל ו-EBITDA של 10 מיליון שקל.

גיור הבין כי הוא זקוק לאחיזה קמעונאית כדי למצב את האחיזה של ניופאן בשוק ולהציע את המוצרים אותם ניופאן משווקת, כמו מסכי טושיבה ברשת חשמל בה יש לה אחוזים. אחיזה קמעונאית רחבה יותר תאפשר לניופאן להתמודד טוב יותר עם התחרות ההולכת וגוברת בשוק בין המותגים וכן עם השחיקה ההולכת וגוברת במותגים. ברשתות החשמל התחרות בין המותגים הולכת וגדלה, כאשר מותגים פרטיים שנכנסו לשוק ומותגים מן המזרח שחקו את רמת המחירים.

מתחרים רבים

בנוסף, יבואני חשמל ואלקטרוניקה אחרים מחזיקים גם ברשתות קמעונאיות, ומבחינה זו ניופאן נמצאת בנחיתות. כך, למשל, אלקטרה מחזיקה במחסני חשמל, ומיניליין מחזיקה בא.ל.מ. גם ברימאג דיגיטל אייג', היבואנית של מוצרי LG וקנווד, מחזיקה ברשת הקמעונאית טרקלין חשמל.

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".