הצעת חוק: אולמות, דיסקוטקים וברים יחויבו להציב "ינשוף" בכניסה

את ההצעה הגישה ח"כ רונית תירוש, במטרה לסייע באכיפת איסור השתייה לשוכרה והעישון במקומות ציבוריים

שינויים בהרגלי הבילוי? שתי הצעות חוק פרטיות שעלו באחרונה מעוניינות להסדיר את נושא ההפרזה בשתיית אלכוהול במקומות בילוי ולעזור באכיפת איסור העישון במקומות אלה.

מהצעת חוק פרטית של חברת הכנסת רונית תירוש (קדימה) עולה הצעה לשינוי חוק רישוי עסקים על פיה תהיה חובה להציב מכשיר נשיפה (כדוגמת ינשוף) בכניסה למקומות בילוי, כך שמי שהגיע למקום הבילוי עם ריכוז אלכוהול גבוה בדמו לא ייכנס למקום. מדובר על אולמות שמחות, גני אירועים, דיסקוטקים וברים. יש לציין כי באחרונה הוצגה חוות-דעת מומחה המראה כי הינשוף של משטרת התנועה מזהה משקאות קלים כאלכוהול.

"לאחרונה אנו עדים להתגברות תופעה מצערת של שתיית משקאות משכרים מופרזת בקרב קטינים ובני-נוער", נכתב בהצעת החוק.

"רבים מבני הנוער היוצאים למקומות בילוי אינם מוותרים על תענוג שתיית האלכוהול הכל-כך פופולרי כיום, ולעיתים נכנעים ללחץ חברתי ודואגים להצטייד בבקבוקי משקאות משכרים לפני המסיבה אליה הולכים. בני הנוער דואגים לתדלק עצמם לפני שנכנסים למקום הבילוי, שאינו מוכר להם אלכוהול עקב גילם הצעיר".

"מטרת הצעת החוק", על-פי תירוש, "לסייע בהתמודדות עם התופעה המדאיגה בדרך חינוכית, ולנטרל את יכולתם של הקטינים לצרוך אלכוהול בערב הבילוי. חיוב בעלי מקומות בילוי להציב מכשירי נשיפה לבדיקת נוכחות אלכוהול בגופם של בני הנוער לפני שנכנסים למועדון, תמנע את התופעה של תדלוק לפני המסיבה ותבטיח שלא ישתו משקאות משכרים לאורך כל הבילוי היות ויהיו תחת פיקוח בתחילת הבילוי ובמהלכו".

עוד הצעת חוק פרטית של חבר הכנסת אורי אורבך (הבית היהודי) מציעה כי תהיה חובה להציב מאפרות בכניסה למקומות בילוי. "בדלי הסיגריות המושלכים בכניסה למקומות האסורים בעישון גורמים ללכלוך, לסתימה של צינורות הביוב ולהשחתת עציצים ואדניות. הצבת מאפרות בכניסה למקומות ציבוריים נועדה לסייע בשמירה על הניקיון ובעידוד כיבוי סיגריות ומניעת עישון. מוצע על כן כי בכל מקום ציבורי יקבע המחזיק שלטים המורים על האיסור לעשן כבר בפתחי המקום ולידם יציב המחזיק מאפרות שתשמשנה לכיבוי ולהשלכה של סיגריות השייכות לנכנסים למקום".