ET סולאר הסינית מתכננת להשקיע בחברות ישראליות

; התקציב השנתי: 25 מיליון דולר ■ החברה מיוצגת בישראל על-ידי איש העסקים רפי קירשנבוים, שבעבר ניהל חברות היי-טק כמו VCI ו-Silver Helmet ועסק בפעילות אינטנסיבית בסין

יצרנית ומשווקת הפאנלים הסולאריים הסינית, ET Solar, נכנסת לפעילות בישראל. ל"גלובס" נודע, כי במסגרת זו, היא מתכננת להשקיע בטכנולוגיות להשבחת פאנלים סולאריים והתקציב השנתי העומד לרשותה לשם כך הוא 25 מיליון דולר.

החברה מיוצגת בישראל על-ידי איש העסקים רפי קירשנבוים, שבעבר ניהל חברות היי-טק כמו VCI ו-Silver Helmet ועסק בפעילות אינטנסיבית בסין.

הכניסה של משווקת הפאנלים הסולאריים הסינית לישראל היא יוזמה של חברה בשם Identity Ventures, שעוסקת בסחר בינלאומי, ובעל מניות בה הוא קירשנבוים. את החברה הוא מגדיר כסינית-טייוואנית-אמריקנית-ישראלית.

החברה החליטה להיכנס לתחום הסולארי, בין היתר בישראל, וחברה ל-ET סולאר. קירשנבוים ינהל את הפעילות בישראל תמורת אחוזים מהמכירות עבור Identity Ventures.

ET סולאר היא חברה פרטית הרשומה בהונג-קונג, ולדברי קירשנבוים יש לה מחזור מכירות של חצי מיליארד דולר. הוא מוסיף, כי ב-2009 צפוי היקף הייצור של הקבוצה להגיע ל-170 מגוואט הספק מותקן, זינוק של 70% לעומת השנה שעברה. לדבריו, בשנים האחרונות רשמה החברה צמיחה ממוצעת של 25%-30% בשנה.

ET סולאר רואה בישראל יעד חשוב לפעילות, ויש לה תוכניות לגבי המכרז באשלים. קירשנבוים מציין, כי "במידה שהמכרז יתקיים, אספקת הפאנלים אליו עדיין לא סגורה", ומרמז לספקות באשר להתממשות הפרויקט, שמתעכב ונתקל בקשיים ביורוקרטיים מהותיים.

כך או אחרת, החברה מקווה להגיע בישראל לנתח זהה לזה שיש לה בספרד, למשל, 16%-17% מהמכירות השנתיות של פאנלים סולאריים במדינה. "נמכרו בישראל עד היום פאנלים בהיקף ייצור של 20 מגוואט ואנחנו מכרנו מתוך זאת 3.5 מגוואט", מציין קירשנבוים, שמצפה כי עד 2012 החברה תמכור בישראל פאנלים להיקף ייצור של 50 מגוואט.

"ניפגש בחודשים הקרובים עם סטארט-אפים בתחום, וכן נתחבר ליצרני ממירים (אינוונטורים)", אומר קירשנבוים. "החברה תקדיש לנושא 5% מהמחזור שלה, ואנחנו יכולים לעזור לא רק בכסף, אלא גם בניסיון בהפצה ובבדיקת טכנולוגיות, באספקת אתרי בטא וגם בבדיקות מהנדסים".

לדבריו, אין לחברה כוונה לרכוש חברות בשלב זה אלא לבצע השקעות אסטרטגיות.