נתניהו לוחץ על ענת לוין להחליף את ענתבי כממונה על שוק ההון

ענתבי יפרוש בשבוע הבא; המשנה יואב בן-אור, צפוי למלא את מקומו זמנית ■ ככל הידוע, לוין תסכים לקבל את התפקיד במידה ויובטח לה כי האגף לא יעבור מהאוצר לבנק ישראל ושסמכויות האגף לא ייפגעו

גוברים הלחצים על ענת לוין להסכים לקבל את תפקיד הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר במקומו של ידין ענתבי. ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים נפגש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם לוין, בהמשך למגעים שהיו קודם לכן עם שר האוצר, יובל שטייניץ, ובכירים נוספים במשרד האוצר. ככל הידוע, בפגישתו עימה ניסה נתניהו לשכנע את לוין לקחת את התפקיד, אך לפי שעה היא טרם הכריעה אם תשיב בחיוב להצעה.

ככל הידוע, לוין, המתלבטת בתפקיד, תסכים לקבל את התפקיד במידה ויובטח לה כי האגף לא יעבור מהאוצר לבנק ישראל ושסמכויות האגף לא ייפגעו ביחס לקיים כיום במהלך כהונת הממונה על שוק ההון הבא. ככל הידוע, נתניהו לא התייחס לתנאים ולא התחייב בנושא.

לוין, הנחשבת למועמדת המובילה לתפקיד הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, מכהנת כיום כמשנה למנכ"ל קבוצת הביטוח מגדל ומנהלת חטיבת ההשקעות והאשראי של הקבוצה. פרט ללוין ישנם מספר מועמדים חיצוניים נוספים לתפקיד ושני מועמדים פנימיים מתוך האוצר: המשנה לממונה, יואב בן-אור, וסגן בכיר לממונה, אריק פרץ.

שטייניץ ממתין לתשובת לוין

לפי שעה, השר שטייניץ טרם הכריע בנושא והוא ממתין לתשובתה הסופית של לוין בטרם יכריע על מינוי אחד מהמועמדים האחרים. על כל פנים, הממונה הנוכחי, ידין ענתבי, צפוי לפרוש מתפקידו בסוף החודש, כך ששר האוצר צפוי למנות לו ממלא מקום. לפי ההערכות, בן אור, המשנה של ענתבי, הוא שצפוי להתמנות לממלא המקום.

יש לציין כי כל שלושת הממונים האחרונים - ענתבי, אייל בן שלוש וציפי סמט - מונו לתפקידם מתוך האגף לאחר ששימשו כמשנים לממונה ואף כיהנו לפרק זמן מסוים כממלאי מקום. ענתבי עצמו מונה לתפקיד המפקח על הביטוח ולממלא מקום הממונה על שוק ההון ביום האחרון לכהונתו של המפקח שקדם לו, בן שלוש. לבסוף, לאחר חודשים ספורים, הפך מינויו של ענתבי לקבוע.

ענת לוין בחרה לא להגיב לידיעה. מלשכת שר האוצר נמסר בתגובה כי "איננו מתייחסים לשמועות וספקולציות בעניין מינויים. כאשר שר האוצר יחליט על המינוי תצא הודעה מסודרת". ממשרד ראש הממשלה לא נמסרה תגובה עד לסגירת הגיליון.