דש איפקס שובר שיאים: רווח של 127 מיליון ש' בינואר-ספטמבר

בית ההשקעות מדווח על רווח רבעוני של 23 מיליון שקל ■ המנכ"ל על העברת השליטה הקרובה לאלי ברקת: "במידה שתושלם העסקה, BRM תיהנה מחברה הנמצאת בשיאה"

הראלי בשווקים מתחילת השנה השתקף היטב בתוצאותדש איפקס . בית ההשקעות שיעבור בקרוב לבעלות קרן brm שבבעלות אלי ברקת, סיים את הרבעון ברווח נקי של 22.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של קרוב ל-10 מיליון שקל ברבעון המקביל. מתחילת השנה הסתכם הרווח ב-127.3 מיליון שקל - הגבוה מבין בתי ההשקעות הציבוריים. עם פרסום הדוחות הוחלט בבית ההשקעות על חלוקת דיבידנד של כ-16 מיליון שקל.

"אני שמח על התוצאות המצוינות של הרבעון, הן בשורה התחתונה והן בצמיחה העקבית של הרווח התפעולי", אמר היום עידו נויברגר, מנכ"ל משותף בבית ההשקעות יחד עם ויקטור שמריך.

לדש איפקס, שכבר מנהל קרוב ל-50 מיליארד שקל, פעילות נוסטרו משמעותית שמטה את התוצאות לפי מצב השווקים. בעוד שבשנה שעברה סבל בית ההשקעות מהפסדי נוסטרו, מתחילת השנה תרם התיק 95 מיליון שקל. סך ההכנסות של דש איפקס מתחילת השנה הסתכמו ב-313.7 מיליון שקל, כך שמדובר בתרומה של כ-30%. נציין כי הנוסטרו המשיך לתרום גם לאחר תאריך המאזן רווחים של כ-9 מיליון שקל.

ההכנסות הרבעוניות הסתכמו ב-93.6 מיליון שקל - צמיחה של 85.7% - שנבעו ברובם מקופות הגמל, הרגל החזקה והיציבה שתורמת חברת הבת דש שבניהול קובי לוינסון. אם בוחנים את ההכנסות מניהול השקעות בדש - חיסכון לטווח ארוך, ניהול תיקים וקרנות נאמנות - רואים כי אלו צמחו ברבעון ב-22% ל-77.6 מיליון שקל, וב-8% מתחילת השנה ל-207.3 מיליון שקל. הרווח התפעולי של דש איפקס הסתכם ברבעון ב-27.1 מיליון שקל, פי 2 מאשר ברבעון הרביעי אשתקד, שהיה רבעון השפל של בית ההשקעות.

תרומת קופות הגמל של דש להכנסות הייתה משמעותית כאמור - 55.5 מיליון שקל ברבעון ו-146 מיליון שקל מתחילת השנה. קופות הגמל נהנו מהרוח הגבית של השווקים, כמו גם מגיוס מרשים של 1.5 מיליארד שקל מתחילת השנה, ומצמיחה של כ-5 מיליארד שקל בסך הנכסים המנוהלים.

ייהנו מהברוקראז' בשנה הבאה

ההכנסות מקרנות נאמנות ותיקי השקעות צמחו ברבעון ב-33% ל-22.2 מיליון שקל. מתחילת השנה תרם מגזר זה 57.4 מיליון שקל, צמיחה של 5% לעומת התקופה המקבילה. קרנות דש סבלו אמנם מפדיונות מהקרנות הכספיות, אך אלו דווקא תרמו לצמיחה בהכנסות, שכן המשקיעים עברו לקרנות בעלות דמי ניהול גבוהים יותר.

לדש גם פעילות תעודות סל, באמצעות אחזקה באינדקס, המנהלת קרוב ל-5 מיליארד שקל. דש איפקס לא מפרטת בדוחותיה את תוצאות אינדקס, אולם ניתן להניח כי הרווחיות מתעודות הסל נמוכה מהרווחיות בקרנות למשל.

לאחרונה הקימה דש פעילות ברוקראז', אותה ינהל רון סירני ביחד עם צוות של כ-13 אנליסטים. בדש איפקס מצפים שתחום זה יהפוך למקור רווח עיקרי, לצד קופות הגמל, ותרומתו תשתקף בתוצאות השנה הבאה. באשר למנועי צמיחה נוספים, הרי שבדש איפקס יצטרכו להתמודד עם הקיפאון בשוק הגמל. לטובתם עומדת העובדה כי דש היא שחקן מוביל בתחום, אך סביר להניח כי כדי לשמור על מובילות זו ייאלצו בדש איפקס לגדול גם על ידי רכישות.

נויברגר ציין כי "דש איפקס נהנית מעודף נכסים פיננסיים חיובי ומשמעותי, אשר יאפשר לה לבצע גם צמיחה לא אורגנית כשתחליט על כך", והתייחס גם למצב החברה ערב העברת השליטה ל-BRM: "אני מרוצה מאוד מכך שבמידה שתושלם העסקה, BRM תיהנה מחברה הנמצאת בשיאה, הן בשיעורי הרווחיות והן בהיקף הנכסים המנוהלים".