פרטנר גייסה ממוסדיים 448 מיליון שקל בהנפקת אג"ח צמודות

הריבית נקבעה ב-3.4% ■ ההנפקה הפרטית למוסדיים הישראליים משכה ביקושים בסך של כמיליארד שקל ■ הנפקת סדרת האג"ח השקלית שהציעה החברה נדחתה לעת עתה ■ הגיוס לשם מימון הדיבידנד

חברת פרטנר תקשורת הצליחה לגייס הערב במסגרת הנפקה פרטית לגופים המוסדיים בישראל סך של 448 מיליון שקל, כאשר היקף הביקושים הסתכם בכמיליארד שקל, החברה מנפיקה סדרת אג"ח אחת צמודה ובה נקבעה הריבית ב-3.4%, הסידרה ללא ביטחונות ולא ניתנות להמרה למניות החברה, והיא צפויה להירשם למסחר ברצף מוסדיים.

נציין כי החברה התכוונה לגייס גם סדרה של אג"ח שיקלית אך החליטה לעת עתה לא לעשות זאת.

פרטנר הודיעה לאחרונה על תוכנית לחלוקת דיבידנד מיוחד בסך מיליארד שקל לבעלי המניות שלה ברבעון הראשון של 2010, בדרך של הפחתת הון. הדיבידנד המיוחד צפוי לסייע לסקיילקס, שבשליטת אילן בן דב, במימון רכישת השליטה בפרטנר, עליה סיכמה באוגוסט, תמורת 5.29 מיליארד שקל.

על מנת לחלק את הדיבידנד המיוחד, דרושים לפרטנר למקורות מימון שיתמכו בקופת המזומנים שלה. לשם כך, ביצעה היום החברה את הנפקת האג"ח שבמקור היא צפוי להסתכם בכ-360 מיליון שקל אך על רקע ביקושיהיתר הוחלט להגדיל את היקף ההנפקה.

האג"ח שהונפקה הינה מסדרה ג' והיא צמודת מדד. הרבית בה נקבעה על 3.4% לעומת ריבית מקסימלית של 4% אותה הציעה החברה. הקרן על איגרות אלו תשולם גם היא בארבעה תשלומים שווים החל מ-2013.

פרטנר מתכוונת כאמור לעשות שימוש בתמורת ההנפקה בדרך של מיחזור חוב כתחליף להלוואות בנקאיות לצורך תשלום הדיבידנד המיוחד, שינבע מהפחתת ההון המתוכננת, או למחזור חוב קיים. הגיוס של פרטנר זכה לדירוג ilAA מינוס מסוכנות הדירוג S&P מעלות, שקבעה לאג"ח החדשות תחזית דירוג יציבה.

נציין כי בכוונת החברה להלים את הגיוס גם ע"י גיוס הון מהציבור, אך שלב זה יבוצע לאחר אישור התקשיף ע"י הדירקטוריון.

נציין כי היום החלה החברה בליך שימוע לעובדיה לקראת פיטוריהם של כ-150 עובדים עד סוף השנה. בחברת הסלולר רוצים לסיים את הליכי הפיטורים לפני תחילת השנה הבאה, בעיקר כדי להרגיע את העובדים.