ביטוח ישיר חזרה לרווחיות בפעילויות הליבה

הרווח מפעילויות נמשכות עמד בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה על 20.5 מיליון שקל לעומת הפסד אשתקד ■ את הרבעון השלישי סיימה החברה בהפסד של 4.8 מיליון שקל

בצל שורת עסקאות בתוך קבוצת החברות של בעלת השליטה, משפחת שנידמן, מימוש פעילות הביטוח הבינלאומית שלה, ומיזוג פעילותה הפיננסית לבית ההשקעות מיטב - מציגה היום ביטוח ישיר שיפור בתוצאות.

ברבעון השלישי רשמה ביטוח ישיר הפסד המיוחס לבעלי המניות של החברה בהיקף של 4.8 מיליון שקל, לעומת הפסד של 44.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הכולל ברבעון (המשקלל בתוכו גם רווחים והפסדים שנזקפו להון), המיוחס לבעלי המניות, עמד על 2.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-61.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההפסד ברבעון נבע בעיקר מהמדד הגבוה שהשפיע על ההתחייבויות הביטוחיות והוצאות המימון.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2009 רשמה החברה רווח נקי המיוחס לבעלי המניות של 230.9 מיליון שקל, וזאת לעומת הפסד של 144.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2008. הרווח הכולל המיוחס לבעלי המניות של החברה עמד בסיכום שלושת הרבעונים על 257.3 מיליון שקל, לעומת הפסד כולל של 164.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

הסיבה המרכזית לשיפור העצום ברווחיות הקבוצה ביחס לתקופה המקבילה, היא רווח הון חד פעמי של כ-299 מיליון שקל בגין מכירת חלקה של החברה בפעילות הביטוחית הבינלאומית - Intouch. המכירה בוצעה בעקבות קשיים פיננסיים אליהם נקלעה ביטוח ישיר, בשל המשבר הכלכלי החריף אשתקד.

כך, הרווח בדוחות הנוכחיים בגין פעילות זו עמד על כ-203 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-85 מיליון שקל שהניבה בתקופה המקבילה אשתקד. בעקבות העסקה האמורה והרווחים שהניבה, גדל ההון העצמי של ביטוח ישיר מתחילת השנה בכ-70%, לסך של כ-507 מיליון שקל.

גידול ברווחים מביטוחי הרכב

גם ללא הרווח החד פעמי רשמה החברה מתחילת השנה שיפור בתוצאותיה בפעילויות הנמשכות, תוך גידול בפרמיות. הרווח מפעילויות נמשכות, לאחר מס, עמד בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה על 20.5 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-62.8 מיליון שקל אשתקד.

ביטוח ישיר נהנתה מתחילת השנה משיפור ניכר בהכנסות מהשקעות, כולל רווח של כ-3.6 מיליון שקל מחוזי פורוורד שביצעה למכירה של 40 מיליון אירו כנגד שקלים. בתוצאות החברה מורגש גם שיפור בפעילות הביטוחית הטהורה - כלומר, שיפור חיתומי, כשפעילויות הפיננסים והאשראי הצרכני המשיכו להניב לה הפסדים.

עיקר פעילות הביטוח של החברה, הפועלת באמצעות ערוצי שיווק ישירים, הוא בתחומי הביטוח הכללי ובעיקר בביטוחי הרכב. בתשעת החודשים הראשונים של השנה גדלו הפרמיות שהורווחו בביטוח כללי בכ-14% לסך של כ-584 מיליון שקל.הגידול היה בכל ענפי הביטוח אך בעיקר בביטוחי הרכב, שם נרשם גידול של כ-16% בפרמיות בביטוח חובה (ל-204 מיליון שקל) וגידול של כ-13% בפרמיות בביטוח רכב רכוש (לסך של כ-316 מיליון שקל).

הרווח מעסקי ביטוח כללי הסתכם בכ-65 מיליון שקל בהשוואה לרווח של כ-4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, כשתחום הרכב חובה הניב לחברה רווח לפני מס של 2.7 מיליון שקל, והרכב רכוש (המוכר כביטוח צד ג' ומקיף) הניב לה רווח של כ-42 מיליון שקל.