טדי שגיא: "אני מרגיש כמו נציג הדור הצעיר בישראל"

שגיא, בעל השליטה בפלייטק, קיבל את אות פורום בכירי המשק של אגודת ידידי אוניב' חיפה ■ "האות מהווה עבורי ביטוי לחיבור בין הקהילייה העסקית לבין האקדמיה"

אנשי עסקים המתעשרים בבת אחת ("עושים מכה", כמו שנהוג לומר) נוהגים להתרחק מהתקשורת כמו מאש מיד לאחר שעשו לביתם, אך עם הזמן, הם משנים פאזה ורוצים בכבוד, בחיבוק החם של אנשי עסקים כמותם, בתשומת הלב של התקשורת הכלכלית, בפרגון ומה לא.

טדי שגיא הוא דוגמה לאיש עסקים כזה. בעל השליטה בחברת פלייטק, מפתחת הפלטפורמות מבוססות התוכנה לאתרי הימורים מקוונים, שהונו נאמד בכמיליארד דולר (אם לא יותר), דאג עד לפני כשנה לשמור על פרטיותו, אך נראה שבחודשים האחרונים הוא הגיע למסקנה כי די והותר לו.

בכירי המשק מתכנסים

שגיא מגיע לעתים תכופות יותר לארץ, נראה באירועים חברתיים יותר מבעבר, לא מפנה פניו כשהצלמים עטים אחריו, ואפילו עושה פוזות למצלמה, כשהוא חובק את דוגמנית העל בר רפאלי.

כן, שגיא רוצה שתדעו מי הוא ועד כמה הוא הצליח, ולכן הוא גם מרבה לתרום לגופים שונים, וביניהם אוניברסיטת חיפה. שגיא ואביו עמי שגיא (שעיקר פעילותו היא בתחום הנדל"ן) תרמו כמה מיליוני שקלים לאוניברסיטה, וכפועל יוצא - גם אם לא נאמר כך באופן רשמי - קיבלו ביום חמישי האחרון את אות פורום בכירי המשק של אגודת ידידי אוניברסיטת חיפה.

מפגש הפורום התקיים בבית השגריר הרוסי בהרצליה פיתוח, וכמו מפגשים דומים הוא כינס אליו לא מעט בכירים במשק הישראלי. יעקב פרנקל, נגיד בנק ישראל לשעבר, נתן חיבוק חם ליוסי בכר, שנתן טפיחה על השכם ליוסי קוצ'יק, שלחץ את היד לגד זאבי, שאמר שלום לצבי זיו, מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, שהחליף כמה מילים עם יאיר המבורגר, בעלי השליטה בקבוצת הביטוח הראל השקעות, שאמר "שלום, שלום" לרמי שביט, הבעלים של המשביר לצרכן.

ואז שגיא ג'וניור נכנס. "דפק כניסה" מהחצר האחורית, בחליפה שחורה מחויטת, ובחיוך מאוזן לאוזן החל ללחוץ את ידיהם של מוזמני האירוע שרק רצו לגעת בבחור הצעיר שנמנה עם עשרת הישראלים העשירים בעולם.

שגיא, שידוע כאיש עסקים די קשוח ושועל פיננסי לא קטן, התרגש באירוע כמו ילד קטן. יד ביד עם אביו ואמו, שעמדו בכניסה לבית השגריר וקיבלו את פני המוזמנים כאילו מדובר בחתונת בנם, קיבל את אות הפורום.

לאחר מכן פינה את הבמה לאביו, וזה אמר כמה מילים קצרות, שעיקרן היה "אנו גאים לקבל את האות".

כששר האוצר מתבלבל

ואולי אחד הסממנים לרצון של משפחת שגיא "לצאת מהארון" הוא הטעות הקטנה שעשה שר האוצר, יובל שטייניץ, שהיה אורח הכבוד באירוע. שטייניץ נאם מעין נאום בחירות ("אנו יוצאים מהמשבר הכלכלי עם שריטות ופגיעות בפח, אך ללא פגיעות בשלדה"), ובסיומו ניסה להגיד תודה למשפחת שגיא אך התבלבל ושינה את שמה לשגיב. "זה עם א' או עם ב' בסוף", שאל את קהל הנוכחים, ולבטח גרם צביטה קטנה בלב של שגיא ג'וניור.

אך עוד הרבה לפני ששטייניץ התבלבל ניאות שגיא - לאחר מסע שכנועים נמרץ מצד צלם ערוץ 2 - להגיד משהו למצלמה, וקשה להגיד שהיה לו קל. על הדשא, ליד שפת הבריכה, שגיא התהלך מצד לצד, חושב אם כדאי לו, כן או לא, מתייעץ עם אמיר גילת, ראש מערך תקשורת, הסברה ודוברות של האוניברסיטה, מקשיב לצלם העקשן ("טדי, אין לנו אף פריים שלך. חיפשתי עליך מידע בגוגל ולא מצאתי הרבה").

ואז הוא אמר "כן". הישיר מבט מעט נבוך למצלמה ואמר: "זהו יום מאוד מרגש עבורי. אני מרגיש כמו נציג הדור הצעיר בישראל, וגאה לקבל את האות שמהווה עבורי ביטוי לחיבור בין הקהילייה העסקית לבין האקדמיה", וזהו. הצלם החל לארוז את מיטלטליו, אך שגיא לא הפסיק להתרגש וביקש לראות את הסרט. "בוא, בוא תראה", קרא לעופר נמרודי, חברו משכבר הימים, שנכח גם הוא באירוע, והשניים צפו בסרט במשך דקות ארוכות גם כשהצלם ביקש מהם "אל תאכלו לי את המצלמה".

נו טוב, אין מי שלא מתרגש מהופעה ראשונה בטלוויזיה.