בשורות מתוקות: שוקולד השחר חוזר למדפי השופרסל

אוהבי השוקולד הפופולרי יכולים להירגע: לאחר שהמו"מ בין יצרנית שוקולד השחר ושופרסל התפוצץ על רקע כספי, בחברת "השחר העולה" מאשרים היום - "הגענו להבנות, השוקולד יחזור למדפים במהלך השבוע הקרוב"

ציבור חובבי השוקולד למריחה יכול לשוב לחייך: ממרח שוקולד השחר צפוי לחזור למדפי סניפי רשת שופרסל כבר בשבוע הקרוב. לאחר פיצוץ על רקע מחלוקת הכספית, הגיעו הצדדים להבנות והמוצר הפופולרי ישווק מחדש ברשת.

המחלוקת בין הצדדים היתה, כך לפי גורמים ב"השחר", על רקע הטענה שרשת שופרסל חזרה בה מסיכומים קודמים בין הצדדים לגבי עמלת ההפצה שהיא דורשת. "באופן עקרוני העסק נפתר", אומר היום גורם בחברת "השחר העולה". "הגענו להבנות לשביעות רצון שני הצדדים. המוצר אמור לחזור למדפים בשבוע הקרוב".

ב"השחר" הביעו לאחר כישלון המשא-ומתן זעם רב על המגעים עם שופרסל. "הם עשו לנו זובור", אמר אז גורם בכיר בחברה. "יש פה שיגעון כוח מטורף של שופרסל. הם מנסים להוציא לנו את הנשמה. הגענו איתם להסכם אוף רקורד ועכשיו הם דורשים סכום הגדול פי 3 ופי 4".

על מה היתה המחלוקת בעצם?

בהתאם להסכם בין הצדדים, סיפקה עד עכשיו חברת "השחר" את המוצרים למרכז הלוגיסטי של שופרסל, וזו הפיצה אותם בעשרות הסניפים שלה ברחבי הארץ. בעבור השירות הזה, שילמה יצרנית השוקולד לרשת עמלת הפצה. שופרסל ביקשה להגדיל את העמלה הזאת - אבל "השחר" סירבה.

אחרי הסירוב, הגיע תורה של הסנקציה: בשופרסל פשוט הפסיקו לשווק לסניפים את שוקולד השחר. אמנם הרשת אגרה במחסנים מלאי רב, אך חודשיים אחרי הפיצוץ, המוצר אזל בסניפי הרשת.

בשופרסל הסבירו שהמשא ומתן על העמלה מתנהל כבר שנה ללא הצלחה, ב"שחר" אמרו מנגד שיש הסכם בין הצדדים שתקף עד השנה הבאה. בשוק המזון אומרים שמדובר במקרה נוסף של התנהלות קשוחה של שופרסל מול הספקים שלה. משופרסל טרם התקבלה תגובה.