ביג ו-CEE מקימות קניון בסרביה ב-40 מיליון אירו

מדובר בקניון הראשון מבין עשרה שתקים בסרביה החברה המשותפת

החברה המשותפת של ביג ושל CEE החלה בהקמת הקניון הראשון שלה בסרביה בהשקעה של 40 מיליון אירו, כולל מרכיב הקרקע, כך על פי דיווחים שונים באירופה. ביג נמצאת בשליטת יהודה ורוני נפתלי, ו-CEE בשליטת יולי עופר ונמרוד רינות.

חברת BIG-CEE הוקמה ביולי 2008 בהסכם שיתוף פעולה בין שתי החברות, לפיו תפעל החברה המשותפת להקמה ופיתוח של מרכזים מסחריים בסרביה. הקרקעות נרכשו במעמד החוזה לצורך פיתוח הפרויקטים.

בדיווחים מחו"ל נכתב כי חברת BIG-CEE מפתחת קונספט לפארקי קניות בסרביה, כשהראשון בהם יוקם בעיר השנייה בגודלה בסרביה, נובי סאד (Novi Sad). החברה שכרה את פירמת ייעוץ הנדל"ן King Sturge לשיווק המרכז, ששטחו יסתכם בכ-30 אלף מ"ר.

בנייתו של המרכז המסחרי בנובי סאד צפויה להסתיים בסוף 2010. מרכז זה יהיה ראשון מבין 10-15 שיוקמו בסרביה, בהשקעה כוללת של כ-200 מיליון אירו, לפי הדיווחים בחו"ל.

הערים הנוספות שנבחנות להקמת המרכזים הנוספים הן בלגרד, ניס, סובוטיצה, יאגודינה, סאבאץ', זרנז'אנין, קרגיובה, קרוסבץ' וצ'אצ'אק. החברה כבר מחזיקה בקרקעות ביאגודינה ובסאבאץ'. נציג של חברת King Sturge סיפר למגזין נדל"ן בריטי כי המרכז בנובי סאד יכלול 55 בתי עסק, כולל חנויות מוצרי חשמל, חנויות ריהוט, חנויות DIY וחנויות אופנה. בינתיים חשף נציג King Sturge כי מסמכי הבנות נחתמו להשכרת שטחים לרשת חנויות החשמל הסלובנית Big Bang, לרשת האופנה הישראלית פוקס ולרשת הטיפוח הישראלית ללין.

את הקרקע למרכז המסחרי בנובי סאד רכשה BIG-CEE ביולי 2008 ב-14.5 מיליון אירו. מנכ"ל ביג מרכזי קניות, איתן בר זאב, אמר ל"גלובס" כי "אנחנו נכנסים יחד עם המשבר להקמה של הפרויקט מתוך אמונה שנצליח להשכיר את מלוא הפרויקט עד סיום הקמתו. בתחילת הבנייה כבר יהיו מושכרים כ-50% משטחי הפרויקט". *