חברת המזון נטו דיווחה על רווח רבעוני של 19.2 מיליון שקל

מתחילת השנה הסתכמו הכנסות נטו ב-1.2 מיליארד שקל, קיטון של כ-8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ■ הרווח הנקי עמד על 62.4 מיליון שקל, ירידה של 19% לעומת התקופה המקבילה

בדומה לשאר חברות המזון, גם נטו אחזקות , חברת המזון שבשליטת דוד עזרא, דיווחה היום על ירידה במכירות ברבעון השלישי של השנה.

נטו, המחזיקה בין היתר במותגים טיבון ויל , ויליגר , דלידג ושלושת האופים, רשמה הכנסות של 426.9 מיליון שקל, ירידה של 13% לעומת הרבעון המקביל. מהדוחות עולה כי ההסבר לקיטון הוא עיתוי מכירות חגי תשרי, שזלגו השנה גם לרבעון הרביעי, בעוד שבשנה שעברה הן התרכזו ברבעון השלישי בלבד.

גם הרווח הגולמי של נטו התכווץ ברבעון, ב-12%, והסתכם ב-81.1 מיליון שקל. למרות קיטון של 14% בהוצאות, הרווח התפעולי נשחק גם הוא, ל-39.7 מיליון שקל - ירידה של 9% לעומת הרבעון המקביל.

בשורה התחתונה סיימה נטו את הרבעון עם ירידה של 20% ברווח נקי לסך של 19.2 מיליון שקל, וזאת בין היתר בשל הוצאות מימון גבוהות. הוצאות המימון ברבעון הסתכמו ב-18.9 מיליון שקל - עלייה של כ-50% לעומת הרבעון המקביל, ונבעו מהוצאה חריגה של כ-13 מיליון שקל בגין עליית ערך של רכיב ההמרה באג"ח החברה.

מתחילת השנה הסתכמו הכנסות נטו ב-1.2 מיליארד שקל, קיטון של כ-8% לעומת התקופה המקבילה, והרווח הנקי עמד על 62.4 מיליון שקל, ירידה של 19% לעומת התקופה המקבילה.

הון עצמי בסך 429 מיליון שקל

נטו, שבניהול עמי גולדין, עוסקת בייבוא, ייצור ושיווק של מוצרי מזון כשרים, ופועלת בארבעה תחומים עיקריים: בשר, דגים, מוצרים יבשים (כמו שימורים, פסטה וארוחות מוכנות), וכן מוצרי יוקרה ומאפים קפואים. מגזר הבשר תרם 50% מההכנסות שהסתכמו ב-614.8 מיליון שקל מתחילת השנה, ו-214.3 מיליון שקל ברבעון, המהווים ירידה של כ-19% לעומת הרבעון המקביל.

גם מגזר הדגים תרם מהותית לתוצאות, וברבעון השלישי הוא הניב הכנסות של 113.9 מיליון שקל, סכום דומה להכנסות ברבעון המקביל. פעילות המוצרים היבשים, המהווים קרוב ל-10% מסך ההכנסות, תרמה 41.4 מיליון שקל, בדומה לתרומתה ברבעון המקביל.

בכוונת עזרא להעמיק את פעילותו גם בתחומי מזון נוספים, כגון הירקות הקפואים. נטו כבר מוכרת ירקות קפואים ברשת יש, אך בכנס אנליסטים שערכה נטו בבורסה בחודש ספטמבר האחרון, הוא אמר כי היה שמח לרכוש את סנפרוסט - מותג הירקות הקפואים של תנובה. נטו מחזיקה, בין היתר לצורך זה, הון עצמי בגובה 429 מיליון שקל, המהווים כ-48% מסך המאזן.