אורי שני: "נפעל למימוש נכסים וחיפוש הזדמנויות בניו-יורק"

מנכ"ל פולאר השקעות מתכנן מזה חודשים לממש נכסים שאינם בפעילות הליבה של החברה, לבחון השקעה בתחום האנרגיה הסולארית ולשקול גיוס הון

לאחר חודשיים בתפקיד מנכ"ל פולאר השקעות , אורי שני מתכוון להתמקד בסדר וארגון של החברה ובמקביל ליישם תוכנית אסטרטגית שבמרכזה פולאר תתמקד בנדל"ן בארץ ובארה"ב ותממש אחזקותיה בתחומים אחרים: "זה לא זבנג וגמרנו. נפעל למימוש נכסים וחיפוש הזדמנויות בניו-יורק תוך ניצול של היכולות של בעל השליטה, זיל פלדמן החי בארה"ב".

הכנסות פולאר השקעות הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-93.5 מיליון שקל, צמיחה של 76% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה נרשם הפסד של 16.5 מיליון שקל, לעומת הפסד של 49 מיליון שקל התקופה המקבילה אשתקד. עיקר המחיקות בדוח הן בגלל הוצאות מימון כבדות ומחיקות בעיקר תחום הנדל"ן.

אורי שני, מנכ"ל פולאר הנכנס, הציג בפני הדירקטוריון והבעלים את תוכניתו האסטרטגית הנוגעת למיקוד בפעילותה העסקית של החברה ולמימוש נכסים. שני: "עד סוף שנת 2010 נתמקד בסדר ובארגון ניהולי בחברה. פולאר השקעות נמצאת בעיצומה של תכנית לשינוי המיקוד האסטרטגי של החברה. בתיך שנה מהיום, פעילויות החברה יתמקדו במימוש הפוטנציאל העסקי הטמון בשוק הנדל"ן האמריקני בדגש על ניו-יורק, הן בהיבט המניב והן בהיבט היזמי. אנו תרים אחר הזדמנויות עסקיות הדורשות יכולות ניהול, שותפים עסקיים אסטרטגיים ופוטנציאל תמיכה גבוה. שוק הנדל"ן האמריקאי בדגש על ניו-יורק, ישמש כעוגן מרכזי להעמקת פעילות הנדל"ן של פולאר. כמו כן, תחום האנרגיה הסולארית מסומן על ידינו כעוגן נוסף לפיתוח והשקעה בתקופה הקרובה".

פולאר מתכננת לפשט את השליטה והניהול ולהתמקד בתחום הנדל"ן, אך גם להיכנס לתחום האנרגיה הסולארית באמצעות השותפות שלה עם חברת הזרע שיש לה 5 חוות חקלאיות בארץ.

שני: "אנו צופים כי ברבעונים הקרובים, נמשיך בנקיטת אמצעים למעבר בתמיכה בשני העוגנים המרכזיים, דבר שיתבטא בהמשך מימוש נכסים ויציאה מפעילויות שאינן בליבת העסקים של החברה כפי שהוגדרה. פולאר רואה בהשקעותיה בחברת "הזרע" פוטנציאל השבחה שטרם מומש ובאמצעותה נכנס לתחום ההשקה באנרגיה סולארית".

בדוח הדירקטוריון נמסר כי "החברה ממקדת פעילותה בעיקר באיתור הזדמנויות השקעה בשוק הנדל"ן בארה"ב וכן, בהשבחת נכסיה ופרויקטי הנדל"ן בהם היא מעורבת בישראל. במקביל פועלת החברה למימוש נכסים שהגיעו לידי הבשלה על מנת להפנות משאבים נוספים לתחומי הפעילות האמורים. כמו כן מימשה נכסים מתחילת השנה ב-51 מיליון שקל. בשנת 2010 עדיין תמצא החברה בשלב של התארגנות והשקעות".

על פי דוח תזרים מזומנים בפולאר השקעות לא רואים בעיה להחזיר את החובות בשנתיים הקרובות ואף יש מחשבות ראשונות לגייס כסף.