ענתבי עוזב, מחליף עדיין אין - שטייניץ צפוי למנות ממלא מקום

זאת לאחר שענת לוין סירבה להתמנות לתפקיד הממונה על שוק ההון ■ בשוק מעריכים כי לתפקיד זה ימונה המשנה הנוכחי לממונה, יואב בן אור ■ כמו כן, אפשר וימונה לתפקיד ממלא המקום מועמד פנימי אחר לתפקיד - אריק פרץ, סגן בכיר לממונה

קרבה שעת ההכרעה של שר האוצר, יובל שטייניץ, בנוגע לממונה הבא על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר. בסוף השבוע נאחרון הודיעה המועמדת המובילה לתפקיד, ענת לוין, כי לא תקבל על עצמה את התפקיד. לאור זאת, לפי ההערכות, צפוי השר שטייניץ למנות לממונה היוצא, ידין ענתבי, ממלא מקום זמני. בשוק מעריכים כי לתפקיד זה ימונה המשנה הנוכחי לממונה, יואב בן אור. כמו כן, אפשר וימונה לתפקיד ממלא המקום מועמד פנימי אחר לתפקיד - אריק פרץ, סגן בכיר לממונה.

הסבירות למינוי ממלא מקום זמני גברה לאחר סירובה של לוין, וזאת על רקע כך שככל הידוע ידין ענתבי צפוי לעזוב את האוצר עוד השבוע לטובת שנת הצינון שהוא מחויב בה, ולא יאריך את כהונתו. עם זאת, עדיין לא ניתן לפסול לחלוטין את האפשרות שענתבי בכל זאת יאריך את כהונתו בפרק זמן קצר נוסף - עובדה שתאפשר לשר להמשיך בחיפוש אחר מועמד חיצוני.

נתניהו ניסה לשכנע

בהקשר זה נדגיש כי שלושת הממונים האחרונים על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר - ציפי סמט, אייל בן-שלוש וידין ענתבי - מונו לתפקידם לאחר ששימשו למשך כמה חודשים כממלאי מקום הממונים על שוק ההון. עם זאת, נציין, תפקיד המפקח על הביטוח, הינו תפקיד סטטוטורי וקבוע בחוק, כך שלא ניתן למנות לתפקיד זה ממלא מקום.

על כל פנים, בחודשים האחרונים נקשרו כמה שמות לשורת המועמדים הנשקלים לתפקיד על ידי שר האוצר. בראשם ענת לוין, גיל גרשלר, דרור שטרום, מישאל וקנין, קובי נבון ולינדה בן-שושן, והמועמדים הפנימיים יואב בן אור ואריק פרץ. את ההחלטה יקבל שר האוצר, כשסגן שר האוצר יצחק כהן ומנכ"ל האוצר חיים שני מסייעים לו במלאכת מציאת המועמדים.

ענת לוין, המכהנת כמשנה למנכ"ל מגדל ומנהלת ההשקעות והאשראי של הקבוצה, הודיעה אמש כי לא תקבל על עצמה בשלב זה את תפקיד המפקחת על הביטוח ועל שוק ההון, וזאת גם לאחר שבימים האחרונים גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ניסה לשכנעה לקבל את התפקיד. היא הבהירה ש"לפי שעה החליטה להמשיך ולתרום ככל יכולתה במשק הישראלי, שלא במסגרת תפקיד ממלכתי".