לאחר מכבש לחצים - ענתבי מאריך כהונתו עד סוף השנה

שר האוצר יובל שטייניץ: "מכיוון שלא רצינו להחליט החלטות על מחליפו של ידין בלוח זמנים מאוד מקוצר או לחוץ של 48 שעות החלטתי למנות לו מחליף עד סוף דצמבר - והוא הסכים להאריך את כהונתו"

"יושב לצידי מר ידין ענתבי מי שכיהן בשנים האחרונות כממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון. מכיוון שלא רצינו להחליט החלטות על מחליפו של ידין בלוח זמנים מאוד מקוצר או לחוץ של 48 שעות החלטתי למנות לו מחליף עד סוף דצמבר - הוא עצמו. הוא הסכים להאריך את כהונתו עד אז" - כך אמר היום שר האוצר, יובל שטייניץ, במסיבת עיתונאים בעניין פנסיית החובה לעצמאיים.

מדובר בצעד מפתיע, מאחר ובשבועות האחרונים נדמה היה שענתי לא יאריך את כהונתו פעם נוספת לאחר שכבר היה אמור לסיים את תפקידו באוגוסט האחרון. בחודש מאי האחרון הודיע ענתבי על כוונתו לפרוש מתפקידו באוצר אך במקביל הוא הודיע כי יאריך את כהונתו בכמה חודשים מעבר לחודש אוגוסט, וזאת לבקשת שר האוצר, יובל שטייניץ, וסגן שר האוצר, יצחק כהן.ענתבי מונה לתפקיד המפקח על הביטוח וממלא מקום הממונה על שוק ההון באוגוסט 2005. הוא נכנס לתפקידו, שלא במסגרת מינוי זמני, בנובמבר אותה שנה.

לפי ההערכות, בחודש הקרוב שר האוצר ימשיך לבחון מועמדים לתפקיד הממונה, כאשר ההתלבטות העיקרית תהיה בין שני המועמדים הפנימיים מהאגף: המשנה לממונה יואב בן אור, וסגן בכיר לממונה אריק פרץ.

במקביל, לא מן הנמנע כי שר האוצר, סגנו ומנכ"ל האוצר חיים שני ימשיכו לחפש אחר מועמד חיצוני מתאים. עם זאת, לפי הערכות המינוי הבא יבוא לבסוף מתוך האוצר. נזכיר כי בסוף השבוע האחרון הודיעה המועמדת המובילה לתפקיד, ענת לוין, כי לא תקבל על עצמה את התפקיד. בנוסף לה היו מספר מועמדים חיצוניים שנשקלו לתפקיד בחודשים האחרונים.

על כל פנים, ככל הידוע שר האוצר אינו רוצה במינוי זמני של ממלא מקום והוא צפוי למנות בחודש הקרוב מחליף רשמי לענתבי ולא ממלא מקום.