פרשת קוקה-קולה מתרחבת: החברה תאסוף מהמדפים מוצרים נוספים

בדיקת "גלובס": רשתות השיווק לא קיבלו הודעות על איסוף מהמדפים של בקבוקי קוקה-קולה מתאריכים נוספים ■ בכיר באחת הרשתות: "אם הדברים נכונים, זו פשוט שערורייה"

החברה המרכזית למשקאות קלים, יצרנית קוקה-קולה בישראל, מתכוונת לאסוף מחר (ג') משקאות נוספים של קוקה-קולה שיוצרו בשני תאריכים שונים, וזאת בחשד כי גם בהם קיים פחמן דו-חמצני פגום - כך נודע ל"גלובס".

רשימת המוצרים המעודכנת שנאלצת החברה להוריד מהמדפים : קוקה-קולה באריזות של 1.5 ליטר שתאריך התפוגה שלהם 17-19 במארס 2010 וכן בתאריכים 22-23 במארס 2010, דיאט קוקה-קולה 1.85 ליטר שתאריך התפוגה שלהם 22 במארס 2010, דיאט קוקה-קולה בבקבוק זכוכית 350 מ"ל שתאריך התפוגה שלהם 21-22 לאפריל 2010, פחיות קוקה-קולה עם תאריך תפוגה של ה-21 ליולי 2010 וקינלי סודה בבקבוק זכוכית 250 מ"ל שתאריך התפוגה שלהם 18-19 במארס 2010

החברה צפויה לפרסם מחר מודעות בעיתונים, הקוראות לציבור שכבר רכש מוצרים מתאריכים אלה להחזירם לחנויות.

באופן תמוה, קוקה-קולה בחרה להשהות את הודעתה לצרכנים ולרשתות השיווק על הרחבת האיסוף. בדיקת "גלובס" בקרב מספר רשתות שיווק היום (ב') בצהריים העלתה כי אף שלחברה ברורה הנחיצות בהרחבת איסוף המוצר מהמדפים, אף לא אחת מרשתות השיווק קיבלה על כך הודעה.

בכיר באחת הרשתות אמר היום ל"גלובס: "אם הדברים נכונים זו פשוט שערורייה".

אנשי שירות המזון של משרד הבריאות ביקרו אתמול (א') במפעל מכתשים, מקבוצת אי.די.בי, שם יוצר הפחמן הדו-חמצני שעל-פי החשש נמצא פגום. אנשי המשרד ערכו בדיקות במקום, אולם טרם התקבלו ממצאי הבדיקה. במשרד הבריאות מדגישים כי הנהלת מכתשים מבצעת בעצמה בדיקות כל העת כדי לגלות את מקור התקלה, וכי ייצור הפחמן הדו-חמצני כבר הופסק. עוד מבהירים במשרד הבריאות כי אף שהדגימות שנלקחו מבקבוקי קוקה-קולה הכילו חומרים שלא אמורים להיות במוצר, מינון החומרים נמצא נמוך וכזה "שאינו מהווה סכנה לציבור".

גם חברת המשקאות סודה קלאב ויפאורה תבורי (המשווקת את RC קולה, שוופס וקריסטל) הפסיקו לרכוש פחמן דו-חמצני ממכתשים. חברת יפאורה-תבורי מסרה כי בדיקות שערכה במוצריה העלו כי כלל המוצרים נמצאו תקינים למרות השימוש בפחמן דו-חמצני ממכתשים. תגובת קבוצת קוקה-קולה לא התקבלה.

ממכתשים נמסר בתגובה כי "מכתשים היא ספק של דו-תחמוצת הפחמן לקוקה-קולה ישראל זה שנים רבות, ללא תקלות. במקרים המתוארים מדובר במוצר לוואי בתהליכי הייצור של מכתשים שאיננו חלק מליבת העסקים של החברה. במעבדות מכתשים נבדק בימים אלה הקשר בין אספקת המוצר האמור לתקלות שהתקבלו, ובכל מקרה הפסקנו את ייצור דו-תחמוצת הפחמן כבר ב-17 בחודש ואנו בודקים את הנושא", מסר דובר מכתשים.