אלטרנטיבה לדולר? מימן יציג את יתרונות הרפוב' הדומיניקנית

שגרירות הרפובליקה הדומיניקנית בישראל, בשיתוף מכון הייצוא ואיגוד לשכות המסחר, יקיימו ביום ה' כנס כלכלי עבור משקיעים ישראלים

שגרירות הרפובליקה הדומיניקנית בישראל, בשיתוף מכון הייצוא ואיגוד לשכות המסחר, יקיימו ביום ה' כנס כלכלי, שנועד לספק למשקיעים ישראלים מידע על ההזדמנויות שטומן בחובו השוק של הרפובליקה הדומיניקנית ואזור האיים הקריביים בכלל.

רבות דובר השנה על כך שבעקבות היחלשות הדולר, שפוגעת קשות בייצוא הישראלי, מבינים אנשי עסקים וגופים כלכליים כי יש בין היתר לחפש זירות השקעה שאינן מבוססות על המטבע האמריקני. בהקשר זה נציין כי ברפובליקה הדומינקנית המטבע הוא הפזו הדומיניקני, שהוא יחסית יציב. כיום דולר אחד שווה כ-33 פזו.

במסגרת האירוע, שייערך במכון הייצוא בתל אביב, ישיק שגריר הרפובליקה הדומיניקנית בישראל, אלכסנדר דה-לה רוסה, גוף כלכלי חדש לשיתוף פעולה: The Business Association: Israel-Dominican Republic.. הגוף הוקם ביוזמתו של נשיא הרפובליקה הדומיניקנית, ד"ר לאונל פרננדס, בעקבות ביקורו האחרון בישראל, במטרה לחזק את הקשרים הכלכליים בין המדינות.

בכנס, אשר מיועד לאנשי עסקים וחברות ישראליות, יציג יוסי מימן מקבוצת מרחב את ניסיונו ופועלו ברפובליקה הדומיניקנית. לדברי יוסי עבדי, מנכ"ל התאחדות העסקים ישראל - הרפובליקה הדומיניקנית "השוק הדומיניקני, אשר הפך בשנים האחרונות ליעד כלכלי מועדף למשקיעים מאירופה, צפון אמריקה, ומדינות המזרח, עדיין נסתר מעינו של המשקיע הישראלי".

קצב גידול מהיר

הרפובליקה הדומיניקנית נחשבת לאחת המדינות המתקדמות ביותר באמריקה הלטינית והקריביים עם גידול ממוצע של כ-6%, מדי שנה, בתוצר הלאומי, משנת 1991 ועד לשנת 2000. בשנת 2005 המשק הדומיניקני ידע גידול של 9.5% בתוצר הלאומי. בשנת 2006 הגיעו הדומיניקנים לזינוק שנתי של 10.7%. בצל המשבר העולמי נבלם כצפוי הגידול המואץ, אך עדיין מדובר בקצב מהיר של 5.3% לתמ"ג ב-2008.

לרפובליקה הדומיניקנית הסכמי סחר חופשי עם ארה"ב, האיחוד האירופי ומדינות נוספות. מעבדי נמסר, כי במהלך 2009 השקיעו משקיעים זרים בשוק הדומיניקני סכום כולל של 2 מיליארד דולר. מנתוני מכון היצוא עולה, כי בשנת 2008 הסתכם היצוא לשם ב-22 מיליון דולר, ירידה של 6% לעומת השנה הקודמת. בחודשים ינואר-ספטמבר 2009 הסתכם יצוא הסחורות לרפובליקה הדומיניקאנית ב-13 מיליון דולר, ירידה של 30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.