מנשה סמירה: "הטלוויזיה המסחרית היא טובה, לא מצטיינת"

מנכ"ל הרשות השנייה בכנס אילת לעיתונות: "יש אפשרות בתוך 3 שנים להעלות 3 ערוצי ברודקאסט שיעמדו במחוייבויות שלהם" ■ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן: "היה צריך לעבור לשיטת הרישיונות כבר לפני 5 שנים"

"יש אפשרות בתוך 3 שנים להעלות 3 ערוצי ברודקאסט שיעמדו במחוייבויות שלהם" - כך אמר אחר-הצהריים (ג') מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, בכנס אילת לעיתונות.

סמירה אמר את הדברים בפאנל שעסק במעבר הטלוויזיה המסחרית לשיטת רישיונות. לשאלתה של מנחת הפאנל, העיתונאית רינה מצליח (חדשות 2), האם יש מקום בישראל לעוד ערוצים מסחריים, השיב סמירה בחיוב.

לדבריו, "מבחינה טכנולוגית ישראל כבר ערוכה לעבור לשיטת רישיונות, ושני התנאים האחרים הם האם יש היתכנות כלכלית לכך ומה המדינה רוצה מהערוצים המסחריים". לדברי סמירה, גם הערוצים המסחריים צריכים להיות ייחודיים באופיים.

באשר למה שמכונה "רדידות הטלוויזיה המסחרית", אמר סמירה: "הטלוויזיה היא טובה, לא מצטיינת".

בדיון - בו השתתפו גם שר התקשורת, משה כחלון; נציג ערוץ 10, אלי דוידוביץ'; ועורך מוסף פירמה של "גלובס", רותם דנון - אמר יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, כי היה צריך לעבור לשיטת הרישיונות כבר לפני 5 שנים.

לדבריו, "השיטה - בין אם זה זיכיון או רישיון - היא אינה ליבת השבר. אי-העמידה במחוייבויות והמצב אליו נקלענו אינם קשורים בשיטה".

פרופ' דן כספי מאוניברסיטת בן-גוריון אמר בדיון כי כשם שמפקחים על המזון שאנו אוכלים ועל המים שאנו שותים - יש לפקח גם על המזון לראש. "רישיון זה פיגוע תרבותי. בזיכיון הפיקוח יותר הדוק. לא במקרה לא רוצים פיקוח על מה שנכנס לראש. ההחלטה היא פוליטית. רוצים שהציבור יהיה מטומטם".