מעצרו של סרן א', מאבטח הרמטכ"ל, הוארך ב-6 ימים

בבקשה להארכת המעצר טענה המשטרה כי סרן א' חשוד בבעילה בכוח, בביצוע מעשה סדום בכוח ובתקיפה הגורמת לחבלה של ממש ■ השופט: "יש ראיות הקושרות אותו חד-משמעית לעבירה"

שופט בית משפט השלום בתל-אביב, אביחי דורון, האריך היום (ג') ב-6 ימים את מעצרו של סרן א', מאבטח הרמטכ"ל, שנעצר בסוף השבוע בחשד שאנס צעירה בנמל תל-אביב. במקביל הוחלט במשטרה להחמיר את האישומים נגד הקצין.

בבקשה להארכת המעצר טענה המשטרה כי סרן א' חשוד בבעילה בכוח, בביצוע מעשה סדום בכוח ובתקיפה הגורמת לחבלה של ממש. עוד טענה המשטרה כי החשוד הוא אדם המסוכן לציבור, וכי ש גם סיכוי שהוא ינסה להימלט אם ישוחרר.

רס"ב נחום באבקוף כתב בבקשה להארכת המעצר כי "החשוד אנס את המתלוננת תוך שהוא מכה אותה וגורם לה לחבלות". הוא גם טען כי "קיים חשש הימלטות מאימת הדין, קיים חשש משיבוש החקירה והשפעה על עדים, ויש צורך בביצוע פעולות חקירה המצדיקות מעצר החשוד כפי שפורט בדו"ח".

השופט דורון קיבל את הבקשה וקבע כי "יש ראיות הקושרות אותו חד-משמעית לעבירה. קיימת הפרכה לחלק מהגירסה הראשונית שנתן". השופט אף הגדיר את גירסתו של החשוד כ"פנטסטית". הקצין נעצר בחשד שתקף את הצעירה, גרר אותה לגדת הירקון וניסה לאנוס אותה.

שוטרי סיור של תחנת תל-אביב צפון וכוח יס"מ ירקון המוצב בנמל, עצרו את החשוד לאחר שהוזעקו למקום על-ידי אזרחים. הצעירה סיפרה לשוטרים הותקפה בדרכה למכוניתה על-ידי גבר שלא הכירה. לפי עדותה, הגבר גרר אותה, גרר אותה למקום סמוך, היכה אותה והחל להפשיטה, תוך שהוא מתכוון לאנוס אותה.

היום התברר בבית המשפט כי המשטרה איתרה עד שראה את המעשה מתחילתו ועד בואם של השוטרים. עוד נודע בדיון כי המשטרה החליטה להחליף את היחידה החוקרת את הפרשה והעבירה אותה ממשטרת תל-אביב צפון למחלק התשאול של מרחב ירקון.